• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
8

مجهز شدن ناوگان هواپیمای جاسوسی U-2 به دوربین جدید

  • کد خبر : 17690
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
مجهز شدن ناوگان هواپیمای جاسوسی U-2 به دوربین جدید

اخیراً ناوگان نیروی هوایی ایالات متحده (USAF)، تست پرواز هواپیماهای جاسوسی لاکهید مارتین U-2 و نصب سیستم نظارت الکترونوری (SYERS-2C) شرکت Collins Aerospace را به پایان رسانده است. لاکهید مارتین می‌گوید، استفاده از دوربین الکترو نوری و مادون قرمز برای ردیابی دقیق‌تر و دوربرد اهداف ثابت یا متحرکت در طیف وسیع‌تری از شرایط آب و […]

اخیراً ناوگان نیروی هوایی ایالات متحده (USAF)، تست پرواز هواپیماهای جاسوسی لاکهید مارتین U-2 و نصب سیستم نظارت الکترونوری (SYERS-2C) شرکت Collins Aerospace را به پایان رسانده است.

لاکهید مارتین می‌گوید، استفاده از دوربین الکترو نوری و مادون قرمز برای ردیابی دقیق‌تر و دوربرد اهداف ثابت یا متحرکت در طیف وسیع‌تری از شرایط آب و هوایی می‌باشد. این سنسور همچنین با ساختار سیستم‌های مأموریتی باز طراحی شده است که باعث اشتراک‌گذاری آسان‌تر داده‌ها با هواپیماهای جنگی نسل پنجم، مانند F-35 Lightning II لاکهید مارتین و F-22 Raptor می‌شود.

دوربین چند طیفی می‌تواند از سنسورهای مختلف خود برای دیدن در تاریکی و همچنین در مه، دود یا ابر استفاده کند. دامنه و وضوح تصویر دوربین همچنان فاش نشده است. آزمایش و نصب این دوربین از طریق شراکت بین Skunk Works لاکهید مارتین و شرکت Collins Aerospace انجام شده است.

نیروی هوایی ایالات‌متحده هیچ برنامه‌ای برای بازنشسته کردن U-2 که اولین بار در سال ۱۹۵۵ به پرواز درآمد، ندارد. با وجود تلاش‌های بسیار برای جایگزینی هواپیما با پهپاد شرکت نورث روپ گرومن، یعنی گلوبال هاک RQ-4، این سرویس هنوز ۳۳ نمونه از هواپیمای جاسوسی دوران جنگ سرد را در اختیار دارد.

USAF می‌گوید: “U-2 همچنین به طور مرتب سایر تجهیزات جاسوسی پیشرفته مانند دوربین نوار نوری، رادار دیافراگم مصنوعی، سیگنال های اطلاعات الکترونیکی و تجهیزات ارتباطی را حمل می‌کند”.

از سال ۱۹۶۰، هنگامی که فرانسیس گری پاورز در یکی از مأموریت‌های سازمان سیا بر فراز حریم هوایی اتحاد جماهیر شوروی به ضرب گلوله کشته شد، وزارت دفاع ایالات‌متحده تمایل دارد که هواپیما بر فراز کشورهای دیگر پرواز نکند. با این حال، از آنجا که هواپیماهای جاسوسی تا ارتفاعات تا ۷۰۰۰۰ فوت پرواز می‌کنند، قادر به استفاده از دوربین‌ها و سنسورهای خود برای نظارت بر قلمرو کشورهای دیگر هستند؛ در حالی که حاشیه مرزهای بین‌المللی را دور می‌زنند.

 

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=17690

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.