• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
8

روسیه به جای فرستادن هواپیماها به قطب شمال، از پهپادها استفاده می کند

  • کد خبر : 19789
  • ۰۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
روسیه به جای فرستادن هواپیماها به قطب شمال، از پهپادها استفاده می کند

شرکت دفاعی روسی Rostec به منظور ساخت پهپادهای تیلت روتور برای عملیات خطرناک قطب شمال با یک شرکت استارت‌آپ کوچک در Latvian همکاری می‌کند. این پهپاد نسخه‌‌ی رباتبک و کوچک شده هواپیمای MV-22 Osprey ارتش ایالات متحده با قابلیت پرواز در هوای سرد است. این هواپیمای بدون سرنشین می تواند مانند یک هلیکوپتر نشست و […]

شرکت دفاعی روسی Rostec به منظور ساخت پهپادهای تیلت روتور برای عملیات خطرناک قطب شمال با یک شرکت استارت‌آپ کوچک در Latvian همکاری می‌کند.

این پهپاد نسخه‌‌ی رباتبک و کوچک شده هواپیمای MV-22 Osprey ارتش ایالات متحده با قابلیت پرواز در هوای سرد است. این هواپیمای بدون سرنشین می تواند مانند یک هلیکوپتر نشست و برخاست کند و مانند یک هواپیما پرواز نماید (convertiplane).

RIA News مشارکت جدید Rostec با شرکت Aeroxo مستقر در Riga را اعلام کرد. RIA News گزارش داد: “هلدینگ Roselektronika (بخشی از Rostec) تولید convertiplane بدون سرنشین را آغاز کرده که در آینده قادر به فعالیت در قطب شمال خواهد بود.”

براساس گزارش RIA News، شرکت Rostec و Aeroxo در ابتدا هلیکوپتر ERA-100 متعلق به Aeroxo را خواهند ساخت که یک تیلت روتور چهار موتوره با پهنای بال ۶ فوت، ظرفیت حمل ۵٫۵ پوند محموله و بردی حدود ۷۵ مایل در سرعت ۷۵ مایل در ساعت است.

براساس گزارشات RIA News، در آینده این دو شرکت روی یک پهپاد بسیار بزرگتر با محموله ۱۷۵ پوندی کار خواهند کرد. پهپادهای Aeroxo می‌توانند طیف گسترده‌ای از سنسورها شامل دوربین و لیزر نقشه‌برداری را با خود حمل کنند.

Samuel Bendett، مشاور مرکز تجزیه و تحلیل نیروی دریایی در ویرجینیا گفت: “این یک تصمیم فنی و تجاری است که توسط Rostec، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دفاعی و صنعتی روسیه اتخاذ گردیده است.”

Bendett گفت: “در حال حاضر و برای آینده نزدیک، روسیه در زیرساخت‌های قطب شمال سرمایه‌گذاری خواهد کرد تا هم از منابع طبیعی بهره برداری کند و هم به امن کردن مسیر شمالی به دلیل افزایش احتمالی ترافیک مبتنی بر دریا بپردازد. یک هواپیمای تیلت روتور از نظر ظرفیت باربری، پایداری در پرواز و سرعت، مزایای هر دو پلتفرم بالگرد و هواپیما را دارد. ”

یک هواپیمای تیلت روتور رباتیکی کوچک مشمول محدودیت‌های آیرودینامیکی که MV-22 را به یک هواپیمای خطرناک در دو دهه اول توسعه آن تبدیل کرده است، نخواهد بود.

هواپیمای سرنشین دار Osprey با وزن ۲۳ تن همواره با این خطر مواجه است که در جریان گردابه‌ای روتورهای خود قرار گرفته و دچار استال و سقوط شود. در اثر تصادفات V-22 از سال ۱۹۹۱، ۴۲ نفر کشته شدند. ترفندهای مربوط به آموزش خلبانی، تصادفات Osprey را تا حد بسیار زیادی کاهش داده است.

صنعت روسیه در حال کار بر روی چندین پهپاد تیلت روتور است. Bendett گفت، شرکت Russian Helicopters، تولیدکننده ملی بالگردها، پهپادهای تیلت روتور را در نمایشگاه‌های مختلف نظامی و دفاعی به نمایش گذاشته است. Rostec برای حفظ سهم بازار، این نوع از محصولات خود را در این بازار رو رشد قرار می‌دهد.

چنانچه پهپادهای تیلت روتور محبوبیت خود را در صنعت روسیه از جمله شرکت‌های نفت و گاز به دست آورند، انتظار می‌رود که ارتش نیز استفاده از وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین را برای عملیات قطب شمال، مؤثر در نظر گیرد.

قطب شمال می تواند برای هواپیماهای سرنشین دار ناخوشایند باشد. thinktank RAND کالیفرنیا توضیح می دهد: “خدمه باید با دامنه‌های کوه، شرایط یخ‌زدگی، حالت‌های ناپایدار دریایی، یخ‌های دریایی غیرقابل پیش‌بینی، دمای شدید و نوسانات زیاد در نور روز فصلی، که همگی در شرایط نبود پشتیبانی یا زیرساختهای ارتباطی است، دست و پنجه نرم کنند.”

Bendett گفت که جایگزینی وسیله نقلیه سرنشین دار با پهپادها می‌تواند باعث صرفه‌جویی در پول و حفظ جان افراد شود.

شمال روسیه برای بسیاری از هواپیماهای سرنشین‌دار یک محیط خطرناک است و صنعت و ارتش روسیه در حال روی آوردن به سیستم‌های بدون سرنشین می‌باشند که به طور خاص برای شرایط آب و هوایی قطب شمال ساخته شده است و این کار را به عنوان راهی برای صرفه‌جویی در هزینه، گسترش قابلیت‌ها و جلوگیری از خسارات احتمالی به خلبان انسانی می دانند.

 

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=19789

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.