• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
14

اختلال در ترافیک سفرهای هوایی با توجه به افزایش نرخ مبتلایان به Covid-19

  • کد خبر : 19981
  • ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
اختلال در ترافیک سفرهای هوایی با توجه به افزایش نرخ مبتلایان به Covid-19

مقامات IATA طی سخنرانی هفتگی این گروه درباره اثرات ویروس کرونا بر صنعت حمل و نقل هوایی، گفتند که افزایش تعداد مبتلایان به Covid-19 در آمریکا و سایر کشورهای در حال توسعه به احتمال زیاد در مقایسه با آن چه که اخیرا توسط اتحادیه حمل و نقل هوایی بین‌المللی پیش‌بینی شده‌بود، منجر به بازیابی کمتر […]

مقامات IATA طی سخنرانی هفتگی این گروه درباره اثرات ویروس کرونا بر صنعت حمل و نقل هوایی، گفتند که افزایش تعداد مبتلایان به Covid-19 در آمریکا و سایر کشورهای در حال توسعه به احتمال زیاد در مقایسه با آن چه که اخیرا توسط اتحادیه حمل و نقل هوایی بین‌المللی پیش‌بینی شده‌بود، منجر به بازیابی کمتر خطوط هوایی خواهد شد. Brian Pearce، اقتصاددان ارشد IATA، خاطرنشان کرد که حدود نیمی از بازارهای نوظهور در ماه ژوئن رشد داشته اند و همراه با ایالات متحده، ۳۷٪ از درآمد سفرهای جهانی (RPK) را به خود اختصاص می‌دهند. در همین حال، سفر بین ایالات‌متحده و اروپا، از جمله بریتانیا، ۵٪ از درآمدهای جهانی را شامل می‌ شود که Pearce آن را «قابل تامل» خواند، به ویژه برای خطوط هوایی اروپایی که با وجود تنها سفرهای فراتر از اقیانوس آرام، شبکه های بین المللی آن ها دچار اختلال شده است.

Pearce گفت، ادامه محدودیت‌های سفر در سراسر مرزها، همچنان مانع بهبودی صنعت هواپیمایی می‌شود، وی بهبود نسبتا کمی در RPK در ماه می در مقایسه با ماه آوریل گزارش داد، در حالی که این انجمن در مقایسه با ماه مشابه سال قبل، ۹۴٪ کاهش را در RPK ثبت کرد. آمارها در ماه می، ۹۱٫۳٪ کاهش را در مقایسه با ماه مشابه سال ۲۰۱۹ نشان داد که تنها علت آن افزایش پروازهای داخلی است.

همانطور که انتظار می‌رفت، پرواز بین‌المللی در این ماه به کار خود ادامه داد، زیرا تقاضای مسافر در ماه می در مقایسه با ماه می سال ۲۰۱۹، ۹۸٫۳٪ کاهش یافت. این رقم از آوریل به سختی تغییر کرد، و نسبت به سال گذشته ۹۸٫۴٪ کاهش داشت. ظرفیت، ۹۵٫۳٪ سقوط کرد و ضریب بار با ۵۱.۹٪ درصد کاهش به ۲۸.۶٪ رسید، به این معنی که مسافران تقریباً یک چهارم از کل صندلی‌ها را اشغال می‌کردند.

با این حال، ترافیک داخلی از ماه آوریل تا می شاهد بهبود متوسطی بوده که در مقایسه با ماه مشابه سال قبل، ۷۹٫۲٪ کاهش در RPK داشته است. شرکت‌های هواپیمایی در ماه آوریل ۸۶٫۲٪ کاهش RPK را ثبت کردند. ظرفیت داخلی ۶۹٫۲٪ و ضریب بار ۲۷٫۲٪ کاهش یافته و به ۵۶٫۹٪ رسید.

Alexandre de Juniac، مدیر کل IATA یادآور شد: “ماه می به اندازه ماه آوریل وحشتناک نبود. همانطور که پیش‌بینی شده، اولین افزایش تقاضای مسافر، در بازارهای داخلی رخ می‌دهد. ترافیک بین‌المللی در ماه می عملاً متوقف شد و ما اکنون در آغاز بهبودی طولانی و دشوار برای از سرگیری مجدد فعالیت‌های خود هستیم. همچنین ابهام عظیمی در مورد تاثیر موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در بازارهای کلیدی وجود دارد.

Juniac همچنین دولت ها را به دلیل سیاست های آن ها که مانع از بازیابی وضع کنونی است، سرزنش کرد. وی گفت: “دولت‌ها همچنین باید از افزایش محدودیت‌های موجود در مسیر بازیابی صنعت حمل و نقل جلوگیری کنند. آن ها همان تأثیر منع سفر را دارند و باعث می‌شوند تا اقتصاد بسته بماند و مزایای ارتباطات حمل و نقل هوایی از دست برود.”

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=19981

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.