• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
9

وسایل نقلیه هوایی هیبریدی مجوز برنامه کشتی هوایی را دریافت کردند

  • کد خبر : 13490
  • ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
وسایل نقلیه هوایی هیبریدی مجوز برنامه کشتی هوایی را دریافت کردند

آژانس ایمنی هوانوردی اروپا، شرکت وسایل نقلیه هوایی هیبریدی (Hybrid Air Vehicles) را به‌عنوان یک شرکت طراح و توانمند در طراحی هواپیماهای سنگین پذیرفت و در اکتبر ۲۰۱۸ به این شرکت بریتانیایی مجوز شروع تست‌های پروازی کشتی‌های هوایی برای دریافت گواهینامه ساخت، اعطا کرد. یک مدل نمونه ایرلندر در گذشته تحت نظر آژانس ایمنی هوانوردی […]

آژانس ایمنی هوانوردی اروپا، شرکت وسایل نقلیه هوایی هیبریدی (Hybrid Air Vehicles) را به‌عنوان یک شرکت طراح و توانمند در طراحی هواپیماهای سنگین پذیرفت و در اکتبر ۲۰۱۸ به این شرکت بریتانیایی مجوز شروع تست‌های پروازی کشتی‌های هوایی برای دریافت گواهینامه ساخت، اعطا کرد.

یک مدل نمونه ایرلندر در گذشته تحت نظر آژانس ایمنی هوانوردی اروپا (EASA) به پرواز در آمده است و مجوز تاییدیه سازماندهی طراحی (DOA) و سپس تجاری‌سازی کشتی‌های هوایی به این شرکت اعطا شده است. تجربه و تخصص شرکت وسایل نقلیه هوایی هیبریدی (HAV) در زمینه طراحی هواپیماهای سنگین شناخته شده است.

تنها هشت سازمان یا شرکت دیگر مجوز DOA را دریافت کرده‌اند. یک مجوز DOA از شرکت‌ها انتظار دارد که در طول فرآیند طراحی هواپیما دارای “سازمان‌دهی، رویه، سازگاری و صلاحیت و منابع” باشند.

نیکی پیتکین، مهندس بخش ایمنی و پرواز پایدار برای HAVها گفت: «ما برای اینکه مطمئن شویم که برای تمامی گام‌های DOA آماده هستیم، سخت کار کرده‌ایم. در نتیجه پس از این تلاش‌ها در بدست آوردن مجوز DOA موفق بوده‌ایم. اکنون ما برای ایجاد پایه و اساس گواهینامه برای هواپیمای خودمان با EASA در حال همکاری هستیم تا در قبال آن به گواهینامه ایرلندر ۱۰ برسیم».

نقشه‌راه HAV برای دستیابی به مجوز تولید هواپیما (کشتی هوایی) ایرلندر ۱۰ تدوین شده است و انتظار می‌رود تا اوایل سال ۲۰۲۰ خدمات خود را به مشتریان ارائه دهد. بخشی از کشتی هوایی پر از هلیوم است که مانند یک بالون طراحی شده و سبک‌تر از هوا است و بخش دیگری از آن مشابه هواپیما است. هندسه و شکل این وسیله برای کمینه کردن میزان مصرف سوخت طی ایجاد لیفت اضافی برای کشتی هوایی، طراحی شده است.

بیشینه سرعت ایرلندر ۱۰، ۹۰ مایل در ساعت (۱۴۸ کیلومتر در ساعت) است و به گونه‌ای طراحی شده است که به مدت دو هفته در بالاترین نقطه باقی بماند. میزان بار قابل حمل به اندازه ۱۰ تن در نظر گرفته شده است. همچنین شرکت HAV بیان کرده که این هواپیما قادر به فرود در هر مکانی نیز هست. طراحی ایرلندر از سال ۲۰۰۷ و برای نیروی هوایی ایالات متحده آغاز شد. این پروژه تا بحال چندین شکست را تجربه کرده، که یکی از این شکست‌ها سقوط یک کشتی هوایی در سال گذشته بود.

نیک آلمن، مدیر اجرایی شرکت HAV گفت: «گرفتن مجوز DOA یک دستیابی بزرگ برای طراحی ایرلندر ۱۰ بود. شرکت ما طی همکاری مستقیم با سازمان EASA، به پیشرفت‌هایی عالی در توسعه مقررات مناسب برای یک هواپیما مانند ایرلندر رسیده است. داشتن مجوز DOA از آماده‌سازی شرکت برای برنامه صدور گواهینامه پشتیبانی می‌کند. این در حالی است که ما به سمت تولید هواپیما پیش می‌رویم».

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=13490

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.