• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
7

هواپیمای نروژی به علت تحریم‌ها در فرودگاه شیراز زمین‌گیر است

  • کد خبر : 14113
  • ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۳
هواپیمای نروژی به علت تحریم‌ها در فرودگاه شیراز زمین‌گیر است

یک هواپیمای نروژی “بوئینگ ۷۳۷ مکس” خط دوبی-اسلو به دلیل نقص فنی،۱۸ روز پیش، در فرودگاه شیراز به زمین نشست و هنوز به خاطر تحریم‌ها، در ایران مانده است. این هواپیمای نروژی برای پرواز به یک موتور نو نیاز دارد که به دلیل تحریم‌های هوایی آمریکا علیه ایران، تامین و ارسال این موتور به ایران […]

یک هواپیمای نروژی “بوئینگ ۷۳۷ مکس” خط دوبی-اسلو به دلیل نقص فنی،۱۸ روز پیش، در فرودگاه شیراز به زمین نشست و هنوز به خاطر تحریم‌ها، در ایران مانده است.

هواپیمای نروژی به علت تحریم‌ها در فرودگاه شیراز زمین‌گیر است

این هواپیمای نروژی برای پرواز به یک موتور نو نیاز دارد که به دلیل تحریم‌های هوایی آمریکا علیه ایران، تامین و ارسال این موتور به ایران با کندی مواجه شده است.

این هواپیمای نو بوئینگ، جمعه دو هفته پیش، از دوبی عازم اسلو بود که به دلیل از کار افتادن یکی از موتورهای هواپیما در فرودگاه شیراز فرود اضطراری کرد. پس از این فرود اضطراری، ۱۷۰ سرنشین این هواپیما و ۱۸ خدمه آن با یک پرواز اختصاصی از شیراز به اسلو، نروژ بازگشتند.

بر اساس گزارش “سیمپل فلایینگ” یک تیم کارشناسی از نروژ به شیراز آمده و نقص آن را بررسی کردند و تشخیص دادند که هواپیما برای پرواز دوباره نیاز به یک موتور جدید دارد.

اما بر اساس این گزارش به دلیل تحریم‌های هوایی آمریکا علیه ایران و نیز تعطیلات سال نو میلادی، روند ورود یک موتور جدید بوئینگ به ایران برای سوار کردن روی این هواپیما با موانعی برخورد کرده و این هواپیما همچنان در فرودگاه شیراز مانده است.

بر اساس این گزارش، مسیر پروازی این هواپیما اساسا از آسمان ایران نبوده است و این هواپیما به دلیل نقض فنی مجبور به عبور از حریم هوایی ایران و نشستن در فرودگاه شیراز شد.

در حالی که به نوشته این گزارش هم‌اینک هواپیماهای بوئینگی از شرکت‌های هواپیمایی چون “فلای دوبی” و “ترکیش ایرویز” هستند که به شهرهای مختلف ایران پرواز دارند که ممکن است در صورت وجود نقص فنی مشابه پرواز ” دوبی- اسلو”، مشکلات مشابهی برای آنها نیز پیش بیاید.

هواپیمایی “فلای دوبی” یکی از این شرکت‌هاست که هفته‌ای سه پرواز با هواپیمای مشابه بوئینگ ۷۳۷ از دوبی به شیراز دارد. شرکت “ترکیش ایرویز” نیز به صورت هفتگی پروازهایی با این مدل هواپیما از استانبول به شیراز دارد.

 

منبع: عصر ایران

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=14113

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.