• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
8

همکاری بوئینگ با اریون برای پرواز جت مافوق صوت جهان تا سال ۲۰۲۳

  • کد خبر : 14311
  • ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۶
همکاری بوئینگ با اریون برای پرواز جت مافوق صوت جهان تا سال ۲۰۲۳

شرکت بوئینگ قصد دارد با همکاری شرکت اریون (Aerion) نسل جدیدی از هواپیماهای جت تجاری مافوق صوت را تولید کند که پرواز آن‌ها تا سال ۲۰۲۳ ممکن خواهد شد. اگر چه جزئیات توافق دو طرف در این زمینه فاش نشده، اما بخش عمده سرمایه اجرای این طرح از سوی بوئینگ تامین می شود و اریون […]

شرکت بوئینگ قصد دارد با همکاری شرکت اریون (Aerion) نسل جدیدی از هواپیماهای جت تجاری مافوق صوت را تولید کند که پرواز آن‌ها تا سال ۲۰۲۳ ممکن خواهد شد.

همکاری بوئینگ با اریون برای پرواز جت مافوق صوت جهان تا سال 2023

اگر چه جزئیات توافق دو طرف در این زمینه فاش نشده، اما بخش عمده سرمایه اجرای این طرح از سوی بوئینگ تامین می شود و اریون نیز خدمات مهندسی، طراحی و امکانات مورد نیاز برای آزمایش جت مافوق صوت را تامین می کند.

این جت تجاری مافوق صوت “ای اس ۲” (AS2) نام دارد و تلاشی دوباره برای احیای هواپیماهای مافوق صوت محسوب می‌شود که تولید آن‌ها از سال ۲۰۰۳ و به دنبال بازنشستگی کنکوردهای مافوق صوت متوقف شد. علیرغم پیشرفت‌های فراوان در حوزه فناوری در ۱۵ سال گذشته هیچ هواپیمای مافوق صوت جدیدی تولید نشده است.

اریون پیش از این از برنامه‌های خود برای تولید یک هواپیمای مافوق صوت کوچک خبر داده بود، که قابلیت حمل ۱۲ مسافر را داشت و با سرعت ۱۶۷۱ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کرد. قرار است با ارتقای طراحی این جت تجاری استفاده عملیاتی از آن در سال ۲۰۲۵ ممکن شود.

 

منبع: خبرگزاری مهر

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=14311

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.