• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
9

پرواز لندن تا سیدنی فقط در ۴ ساعت با موتور جدید مافوق صوت انگلیسی

  • کد خبر : 15871
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰:۳۸
پرواز لندن تا سیدنی فقط در ۴ ساعت با موتور جدید مافوق صوت انگلیسی

محققان انگلیسی مشغول ساخت یک موتور هیبریدی مافوق صوت هستند که سرعت آن به ۵.۴ ماخ می رسد. هواپیمای مجهز به این موتور می تواند طی ۴ ساعت از انگلیس به استرالیا سفر کند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلگراف، رئیس سازمان فضایی انگلیس اعلام کرد تا پایان دهه ۲۰۳۰ میلادی افراد می […]

پرواز لندن تا سیدنی فقط در 4 ساعت با موتور جدید مافوق صوت انگلیسی

محققان انگلیسی مشغول ساخت یک موتور هیبریدی مافوق صوت هستند که سرعت آن به ۵.۴ ماخ می رسد. هواپیمای مجهز به این موتور می تواند طی ۴ ساعت از انگلیس به استرالیا سفر کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلگراف، رئیس سازمان فضایی انگلیس اعلام کرد تا پایان دهه ۲۰۳۰ میلادی افراد می توانند در ۴ ساعت از انگلیس به استرالیا پرواز کنند. چنین پروازی به کمک موتورهای مافوق صوتی ممکن است که دانشمندان انگلیسی توسعه داده اند.

 شرکت Reaction Enginesدر اکسفوردشایر هم اکنون در حال ساخت یک موتور هیبریدی هیدروژنی است. هواپیمای مجهز به این موتور می تواند با سرعت ۵.۴ ماخ پرواز کند و سرعت آن در فضا به ۲۵ ماخ می رسد.

 موتور جدید که Sabre نام دارد و با کمک آن مدت زمان پرواز بین لندن تا نیویورک نیز به حدود یک ساعت می رسد. این موتور علاوه بر سرعت به محیط زیست آسیبی نمی رساند زیرا  با هیدروژن/ اکسیژن کار می کند. 

این موتور جدید با کمک لوله هایی از هلیوم بسیار سرد، هوای ورودی را سرد می کند و دمای آن را از هزار درجه سانتیگراد به صفر می رساند. همچنین گرمای دریافتی نیز به انرژی برای موتور تبدیل می شود.

پرواز لندن تا سیدنی فقط در 4 ساعت با موتور جدید مافوق صوت انگلیسیهواپیمای مجهز به این موتور هیبریدی می تواند به طور افقی از روی زمین بلند شود و سرعت خود را به ۵.۴ ماخ برساند. همچنین اگر هواپیما به وضعیت موشک تغییر دهد قابلیت پرواز با سرعت ۳۵ ماخ را خواهد داشت.

محققان در حال حاضر مشغول آزمایش قطعات موتور در ایالت کلورادو هستند و امیدوارند در میانه دهه ۲۰۲۰ میلادی پرواز های آزمایشی را انجام دهند. پروازهای تجاری نیز از دهه ۲۰۳۰ میلادی آغاز می شود.

 دولت انگلیس از هم اکنون ۶۰ میلیون پوند برای توسعه این موتور سرمایه گذاری کرده است. همچنین شرکت های رولزرویس، BAE سیستمز و بویینگ نیز به همین میزان در پروژه سرمایه گذاری کرده اند.

این موتور جدید علاوه برهواپیما در صنعت خودروسازی و همچنین برای تولید انرژی نیز کارآمد است.

 

منبع: خبرگزاری مهر

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=15871

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.