• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
7

سردرگمی مسافران از محدودیت‌های جدید سفرهای هوایی به دلیل ویروس کرونا

  • کد خبر : 19244
  • ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
سردرگمی مسافران از محدودیت‌های جدید سفرهای هوایی به دلیل ویروس کرونا

همزمان با شیوع جهانی ویروس کرونا، دستورالعمل‌هایی وضع گردید که در آن مسافران و خدمه مجبور به استفاده از ماسک در پروازها و محیط‌های عمومی شدند. همچنین اقدامات دیگری مانند رعایت فاصله اجتماعی توسط شرکت‌های هواپیمایی، فرودگاه‌ها و مقامات برای جلوگیری از شیوع عفونت وضع گردید. اما در حالی که این صنعت هنوز نسبت به […]

همزمان با شیوع جهانی ویروس کرونا، دستورالعمل‌هایی وضع گردید که در آن مسافران و خدمه مجبور به استفاده از ماسک در پروازها و محیط‌های عمومی شدند. همچنین اقدامات دیگری مانند رعایت فاصله اجتماعی توسط شرکت‌های هواپیمایی، فرودگاه‌ها و مقامات برای جلوگیری از شیوع عفونت وضع گردید.

اما در حالی که این صنعت هنوز نسبت به سه ماه پیش شاهد کاهش چشمگیر مسافر است، مسافرانی که به خارج از کشور سفر می‌کنند باید با یکسری مقررات دولتی روبرو شوند که می‌تواند برای افراد ناآگاه گیج‌کننده باشد.

Michael Gallagher که بخاطر شغلش به طور مرتب به آسیا و اروپا می‌رود، می‌گوید: “انعطاف‌پذیری، امری کلیدی برای سفر در عصر کرونا است. سخت‌ترین چیز در مورد همه این ها این است که قوانین در همه جا متفاوت است و گاهی شما حتی اطلاعات اشتباهی در فرودگاه دریافت می‌کنید.”

به عنوان مثال، در فرودگاه بین‌المللی فرانکفورت آلمان در ۲۲ ماه می، مأمورین به مسافران ورودی توصیه کردند که مطابق با “مقررات پلیس فدرال” فقط مجاز به آوردن یک چمدان و یک کیف دستی از طریق ایست بازرسی امنیتی هستند، این در حالی است که خطوط هوایی مسافران به آن ها اجازه حمل کیف دستی و یک مورد شخصی را داده بود. با این حال، در ایست بازرسی امنیتی، افسران گفتند که قانون یک چمدان وجود ندارد.”

Gallagher می‌افزاید: “این گیج کننده است، زیرا حتی افرادی که در فرودگاه کار می‌کنند، قوانین را نمی‌دانند.”

در پرواز اخیر در آن سوی اقیانوس اطلس که با یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۴۷۸ انجام شد، ۱۱۱ مسافر حضور داشت که از این بین، ۱۱ نفر در business class و ۱۰۰ نفر در بخش economy بودند و بخش first class نیز خالی از مسافر بود. در صورتی که به طور معمول، این هواپیما می‌تواند تقریباً ۳۰۰ مسافر را حمل کند. کلیه مسافران بالای شش سال ملزم به استفاده از ماسک بودند.

بخش عمده‌ای از کاهش تقاضا، نتیجه الزامات قرنطینه و دستورات مربوط به پوشش ماسک بوده که توسط دولت تحمیل شده است. اما از آنجا که تعداد موارد تازه گزارش شده بیماران در جهان در حال کاهش است، کشورها در حال ارزیابی مجدد مقررات هستند و خطوط هوایی در حال آغاز مجدد پروازهای تعلیق شده خود هستند. به عنوان مثال، Lufthansa در ۱۵ ماه می گفت ۸۰ مقصد به برنامه ماه ژوئن خود اضافه می‌کند، از جمله نقاط تابستانی اروپایی مانند اسپانیا و یونان.

در ۱۲ ماه می، یک دادگاه آلمانی دستور قرنطینه فدرال آلمان را برای همه مسافران به مدت ۱۴ روز پس از ورود اعلام نمود. دادگاه ایالتی Lower Saxony در حکم خود اعلام داشت هیچ دلیلی برای جداسازی و محدود کردن آزادی‌های افراد سالم در صورت عدم وجود علائم بیماری وجود ندارد. انتظار می‌رود محدودیت‌های ورود در روزهای آینده در سراسر کشور کاهش یابد.

در چند هفته گذشته، به مسافرانی که وارد آلمان می شدند، یک بار در هنگام سفر داخل هواپیما و بار دیگر در ایست بازرسی مهاجرت، اطلاعاتی درمورد قوانین داده شد.

مسافران ایالات متحده، باید علاوه بر اطلاعات تماس، پرسش‌نامه کتبی که حاوی اطلاعاتی شامل اینکه از کجا آمده‌اند و نیز علائم احتمالی بیماری خود را پر کنند. پس از فرود در خاک ایالات متحده، آن‌ها به صورت فردی توسط یک اسکنر مورد بازجویی قرار می‌گیرند و قبل از اینکه اجازه برداشتن چمدان را پیدا کنند، دمای بدن آن‌ها بررسی می‌شود.

در آسیا، مقامات به اجرای مقررات سختگیرانه قرنطینه برای ورود مسافران و خدمه ادامه خواهند داد. هفته گذشته، براساس گزارش‌ها، یک خلبان FedEx پس از ترک اتاق هتل در طول قرنطینه اجباری خود، محکوم به زندان در سنگاپور شد.

یکی دیگر از خلبانان باری که اخیراً به ژاپن پرواز کرده بود، گفت که خدمه‌ای که در طول بحران ویروس کرونا مجبور به خدمت‌رسانی بوده‌اند می‌بایست در اتاق خود قرطینه شوند. اما اعضای خدمه خطوط هوایی غیر شهروند آمریکایی که به سمت ایالات متحده می‌روند گفتند که مجاز به ترک هتل‌های خود و انجام فعالیت‌های عادی، طبق محدودیت‌های مربوط به منطقه مورد بازدیدشان هستند.

مهماندار هواپیما گفت: “به ما اجازه خروج داده شده و هیچ محدودیتی جود ندارد.”

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=19244

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.