• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
11

رشد آهسته جمعیت خلبانان زن: پیشی گرفتن هند در استخدام زنان خلبان

  • کد خبر : 13682
  • ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
رشد آهسته جمعیت خلبانان زن: پیشی گرفتن هند در استخدام زنان خلبان

۱۰۹ سال از زمانی‌که بارونس ریموند دلاروش بعنوان اولین زن به‌طور انفرادی با هواپیما پرواز کرد، می‌گذرد. با وجود این‌که زنان حضور پر رنگی در حوزه هواپیمایی دارند، اما حمل و نقل هوایی هنوز راه زیادی برای ایجاد برابری جنسیتی در زمینه خلبانی در پیش دارد. مرکز هوانوردی آسیا و اقیانوسیه (CAPA) فعالیت‌های زیادی در […]

۱۰۹ سال از زمانی‌که بارونس ریموند دلاروش بعنوان اولین زن به‌طور انفرادی با هواپیما پرواز کرد، می‌گذرد. با وجود این‌که زنان حضور پر رنگی در حوزه هواپیمایی دارند، اما حمل و نقل هوایی هنوز راه زیادی برای ایجاد برابری جنسیتی در زمینه خلبانی در پیش دارد. مرکز هوانوردی آسیا و اقیانوسیه (CAPA) فعالیت‌های زیادی در زمینه بررسی در رابطه با مدیریت خطوط هوایی توسط زنان داشته است.

رشد آهسته جمعیت خلبانان زن: پیشی گرفتن هند در استخدام زنان خلبان

داده های ایالات متحده و بریتانیا نشان می‌دهد که تنها بیش از ۴ درصد خلبانان شرکت‌های هواپیمایی، زنان هستند. البته این سهم به کندی در حال رشد است. به گفته کمیته بین‌المللی انجمن زنان خلبان خطوط هوایی، سه شرکت هواپیمایی بزرگ ایالات متحده، بیشترین تعداد خلبانان زن و IndiGo LCC هند دارای بالاترین درصد (حدود ۹/۱۳ درصد) مشارکت زنان در خلبانی است. با این حال، داده های معتبری در مورد خلبانان هواپیمایی زنان در سطح جهان وجود ندارد. مقالات کنفرانس ICAO (“اجلاس جهانی هوانوردی”) در سال ۲۰۱۸، به اشتباه از رقم ۱۸/۵ درصدی به عنوان یک نسبت جهانی استفاده کرد. این نسبت برای خلبانان زن ایالات متحده و کانادا بود و توسط انجمن بین‌المللی خلبانان خطوط هوایی منتشر شد. در حال حاضر، تقاضا برای فعالیت در حوزه خلبانی در حال افزایش است. طبق بررسی‌های انجام شده از سوی Planmaker Boeing، در طول ۲۰ سال آینده حدود ۷۹۰۰۰۰ خلبان جدید در سراسر جهان خواهیم داشت (دو برابر نیروی کار فعلی).

سریع‌ترین رشد بازار هواپیمایی در جهان متعلق به کشور هند است. طبق آمارها، ظرفیت تولید داخلی در نیمه اول سال ۲۰۱۸ حدود ۲۲ درصد افزایش یافته است. بنابراین خطوط هوایی از نظر منابع انسانی برای تامین خلبان تحت فشار هستند. از طرفی، با توجه به جامعه مردسالار هند، این کشور بالاترین درصد خلبانان تجاری زن در جهان (با مشارکت ۱۲ درصدی) دارد. مشارکت خلبانان زن در هند تقریبا دو برابر سایر کشورهای غربی مانند ایلات متحده، کانادا و استرالیا است.

رشد آهسته جمعیت خلبانان زن: پیشی گرفتن هند در استخدام زنان خلبان

یکی از دلایلی که زنان در هند به خلبانی روی می‌آورند، برابری جنسیتی است؛ زیرا، حقوق خلبانان براساس رتبه و میزان ساعت پروازی و طبق مقررات اتحادیه پرداخت می‌شود. حقوق و کمک هزینه پرواز برای خلبانان بسته به نوع خطوط هوایی و هواپیما از ۲۵۰۰۰ دلار تا ۴۷۰۰۰ دلار در سال خواهد بود. حدود ۱۳ درصد از خلبانان IndiaGo زنان هستند که برخی از این ۳۳۰ نفر خلبان زن جزو مدیران نیز هستند. این شرکت به زنان باردار پیشنهاد امور دفتری با کمک هزینه‌ای معادل می‌دهد که به ارتباط سازنده و حرفه‌ای زنان با حوزه خلبانی کمک زیادی می‌کند. براساس گزارش Consultant McKinsey، زنان حدود ۱۸ درصد به تولید ناخالص داخلی هند کمک می‌کنند. این در حالی‌است که تنها یک چهارم نیروی کار هند را زنان تشکیل می‌دهند.

طبق آمار موسسه مدیریتی و آموزشی کومور، در باشگاه پرواز بمبئی که دوره‌های خلبانی تجاری ارائه می‌شود؛ تعداد زنان در این دوره‌ها حدود ۲۵ درصد است که نسبت به پنج سال اخیر حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است. این نشانه‌ها حاکی از رشد تقاضای زنان برای فعالیت در حوزه خلبانی است.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=13682

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.