• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
7

همکاری بخش خصوصی و دولتی برای توسعه بازار صنعت پهپادی کشور

  • کد خبر : 15781
  • ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
همکاری بخش خصوصی و دولتی برای توسعه بازار صنعت پهپادی کشور

ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بخش خصوصی و دولتی برای توسعه بازار صنعت پهپادی کشور با یکدیگر همکاری می کنند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، همایش عرضه کاربردی فناوری نوین پهپاد توسط ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و […]

همکاری بخش خصوصی و دولتی برای توسعه بازار صنعت پهپادی کشور

ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بخش خصوصی و دولتی برای توسعه بازار صنعت پهپادی کشور با یکدیگر همکاری می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، همایش عرضه کاربردی فناوری نوین پهپاد توسط ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری  صندوق نوآوری و شکوفایی و کارگروه پهپاد اتحادیه صنایع هوایی ایران برگزار می شود.

این همایش دو روزه با محورهای پهپاد و کشاورزی، پهپاد و مدیریت بحران و امداد و نجات، سنجش از راه دور، پهپاد و بازرسی از خطوط برق و نیروگاه‌ها، پهپاد و حوزه نفت و گاز، پهپاد و مدیریت ترافیک و پهپاد در محیط زیست،  ۲۶ و ۲۷ شهریورماه سال جاری در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار خواهد شد.

با مقایسه روند تولید و سرعت پیشرفت دانش «پهپاد» در جهان و ایران به این مهم دست می یابیم که تاریخ فعالیت در حوزه پهپاد در سطح جهان بیش از یک قرن سابقه دارد و ایران تنها حدود ۳۰ سال در این زمینه فعالیت داشته اما به یکی از قدرت های برتر پهپاد در جهان تبدیل شده است.

به وضوح می توان دریافت که دانش «پهپادی» ایران و سرعت پیشرفت کشورمان در حوزه پهپادها در مقایسه با روند تولید و پیشرفت این صنعت در کشورهای جهان نسبت قابل ملاحظه ای دارد و این سرعت پیشرفت توانسته است بسیاری از معادلات را در عرصه های مختلف به خصوص عرصه نظامی در شرایط منطقه و جهان تغییر دهد.

با توجه به اهمیت توسعه صنعت پهپادی در کشور، ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدام به برگزاری همایش عرضه کاربردی فناوری نوین پهپادی کرده است که در این همایش دو روزه تمام بازیگران این صنعت به میدان می آیند.

در حاشیه این همایش، نخستین نشست مشترک بخش‌های دولتی و خصوصی دانش‌بنیان با حضور تمامی ارگان‌های بهره بردار خدمات پهپادی نیز برگزار خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری مهر

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=15781

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.