• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
7

تلاش ایران برای کسب سهم یک درصدی از بازار پهپادهای جهانی تا سال ۲۰۲۳

  • کد خبر : 15791
  • ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
تلاش ایران برای کسب سهم یک درصدی از بازار پهپادهای جهانی تا سال ۲۰۲۳

دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته با تاکید بر این‌که تا سال ۲۰۲۳ بازار پهپادهای جهانی بالغ بر ۲۵۰ میلیارد دلار می‌شود، گفت: لازم است که ما سهم یک درصدی از این بازار داشته باشیم که در این مسیر نیازمند حمایت صندوق نوآوری برای اخذ استانداردها و برندسازی هستیم. به گزارش ایسنا،دکتر منوچهر […]

دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته با تاکید بر این‌که تا سال ۲۰۲۳ بازار پهپادهای جهانی بالغ بر ۲۵۰ میلیارد دلار می‌شود، گفت: لازم است که ما سهم یک درصدی از این بازار داشته باشیم که در این مسیر نیازمند حمایت صندوق نوآوری برای اخذ استانداردها و برندسازی هستیم.

به گزارش ایسنا،دکتر منوچهر منطقی امروز در گردهمایی صنایع، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های حوزه محصولات و خدمات پهپادی با اشاره به رتبه پنج تا هفت ایران در حوزه توسعه فناوری‌های پهپادی، گفت: پیش‌بینی می‌شود بازار پهپاد بالغ بر ۱۲۷ میلیارد تومان شود که این میزان تا سال ۲۰۲۳ به دو برابر افزایش می‌یابد.

وی با بیان این‌که تا سال ۲۰۲۳ حجم بازار جهانی پهپادها به ۲۵۰ میلیارد دلار بالغ می‌شود، ادامه داد: بر این اساس ایران باید به سهم یک درصدی در این بازار برسد که رسیدن به این سهم مستلزم اقدامات خاصی است.

دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته توسعه کاربردهای پهپادها را از جمله این اقدامات نام برد و گفت: در این راستا در سال‌های اخیر از سوی وزارت جهاد کشاورزی و آتش‌نشانی اقداماتی به منظور توسعه پهپادها در حوزه‌های مختلف آغاز شده است.

منطقی با تاکید بر ضرورت توسعه این فناوری در حوزه‌های بازرسی و زیرساختی، خاطر نشان کرد: بر این اساس ما باید سه حوزه جدید حمل و نقل، زیرساختی و بازرسی را برای توسعه کاربردهای پهپادها تعریف کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت اخذ استانداردها برای پهپاد، اظهار کرد: ما وقتی وارد توسعه فناوری‌های خاصی می‌شویم، نیازمند یکسری استانداردها هستیم که در این ستاد تلاش ویژه‌ای برای اخذ استانداردها صورت می‌گیرد.

دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته در عین حال با تاکید بر این‌که ما برای ادامه‌ این مسیر نیازمند حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی هستیم، بیان کرد: با توجه به این‌که پهپادها یکی از ۱۰ فناوری کلیدی در جهان هستند، صندوق نوآوری می‌تواند فایل جداگانه‌ای برای اخذ استانداردها و برندسازی باز کند تا از این طریق به شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه کمک شود.

منطقی، همچنین از آمادگی این صندوق برای برگزاری نشست‌های تخصصی در این حوزه خبر داد و اضافه کرد: در این نشست‌ها می‌توانیم شرکت‌ها را به حوزه‌های نیازمندی‌های کشور در این زمینه هدایت کنیم.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=15791

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.