• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
7

تامین سوخت جت با زباله های خانگی با هدف کاهش گازهای گلخانه ای

  • کد خبر : 14708
  • ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹
تامین سوخت جت با زباله های خانگی با هدف کاهش گازهای گلخانه ای

محققان دانشگاهی در انگلیس طرحی ارایه کرده اند تا زباله های خانگی به سوخت جت تبدیل شود. به گفته آنان با این روش می توان سالانه ۳٫۵ میلیون تن سوخت جت تامین کرد. طی یک مسابقه در انگلیس پیشنهادی ارائه شده تا از این پس زباله های خانگی به عنوان سوخت جت استفاده شود. به […]

تامین سوخت جت با زباله های خانگی با هدف کاهش گازهای گلخانه ای

محققان دانشگاهی در انگلیس طرحی ارایه کرده اند تا زباله های خانگی به سوخت جت تبدیل شود. به گفته آنان با این روش می توان سالانه ۳٫۵ میلیون تن سوخت جت تامین کرد.

طی یک مسابقه در انگلیس پیشنهادی ارائه شده تا از این پس زباله های خانگی به عنوان سوخت جت استفاده شود. به این ترتیب از انتشار گازهای گلخانه‌ای در صنعت هوانوردی کاسته می‌شود.

دانشگاه کالج لندن تصمیم دارد واحدهایی نزدیک اماکن دفن زباله بسازد تا زباله‌ها را به سوخت هواپیماها تبدیل کنند.

این ایده برنده چالش «British Airways’ BA 2119 Future of Fuels» شد تا سوخت مورد نیاز یک پرواز طولانی مدت (حداقل ۵ ساعته) را بدون انتشار گازهای گلخانه‌ای فراهم کند.

تامین سوخت جت با زباله های خانگی با هدف کاهش گازهای گلخانه ای

محققان تخمین می‌زنند با کمک این طرح بتوان ۳٫۵ میلیون تن سوخت جت در سال تأمین کرد و در نتیجه از انتشار گازهای گلخانه‌ای معادل حذف ۵٫۵ میلیون خودرو از جاده‌ها جلوگیری کرد.

«ماسیمیلیانو ماترازی» یکی از محققان این دانشگاه می‌گوید: این تحقیق نشان می‌دهد شرکت‌های هواپیمایی این چالش را جدی گرفته اند و سعی دارند به طور جدی با همکاری با دانشمندان راه حلی برای این مشکل بیابند.

این در حالی است که کمیته تغییرات آب و هوایی انگیس اعلام کرده تا ۲۰۵۰ میلادی انتشار گازهای گلخانه‌ای در این کشور باید به صفر برسد.

 

منبع: خبرگزاری مهر

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=14708

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.