• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
7

اجرای مقررات پروازی برای هواپیماهای بدون سرنشین در هند از دسامبر ۲۰۱۸

  • کد خبر : 13072
  • ۰۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
اجرای مقررات پروازی برای هواپیماهای بدون سرنشین در هند از دسامبر ۲۰۱۸

دولت هند قوانین پروازی جدید هواپیماهای بدون سرنشین را به منظور پرواز ایمن هواپیماهای تجاری تا اول دسامبر ۲۰۱۸ به اجرا در می‌آورد. نسخه اولیه این قوانین با نام Drone Regulations 1.0 پس از جلسات متعدد با مشاوران این حوزه و رایزنی با ذی‌نفعان مختلف تهیه شده است. به نقل از وزیر حمل و نقل […]

دولت هند قوانین پروازی جدید هواپیماهای بدون سرنشین را به منظور پرواز ایمن هواپیماهای تجاری تا اول دسامبر ۲۰۱۸ به اجرا در می‌آورد. نسخه اولیه این قوانین با نام Drone Regulations 1.0 پس از جلسات متعدد با مشاوران این حوزه و رایزنی با ذی‌نفعان مختلف تهیه شده است.

به نقل از وزیر حمل و نقل هوایی هند، با فراهم کردن شرایط استفاده تجاری از هواپیماهای بدون سرنشین، فصل هیجان‌­انگیز جدیدی در تاریخ هوانوردی هند در حال گشایش است. وی در ادامه افزود: «من اطمینان دارم برنامه­‌های کاربردی هیجان­‌انگیز و جدیدی در راستای این اقدام، ظهور می­‌کند که اقتصاد هند را رو به جلو سوق می­دهد. این مقررات به رشد و توسعه صنعت هواپیماهای بدون سرنشین در هند کمک زیادی می­‌کند.»

طبق این مقررات جدید، اپراتورهای هواپیماهای بدون سرنشین یا هواپیماهای کنترل از راه دور، این سیستم­‌ها را باید در طول روز در خط دیدی بصری و حداکثر تا ارتفاع ۴۰۰ فوتی به پرواز دربیاورند.

هواپیماهای کنترل از راه دور با توجه به وزن خود در پنج دسته گروه‌­بندی می‌­شوند: نانو، میکرو، کوچک، متوسط و بزرگ که هر کدام قوانین و مقررات مخصوص به خود را خواهند داشت.

این مقررات جدید برای تمام هواپیماهای کنترل از راه دور به استثنای گروه نانو الزامی است. این هواپیماهای بدون سرنشین باید توسط سازمان تحقیقات فنی ملی (NTRO)، کمیته اصلاحات اداری (ARC) و آژانس‌­های اطلاعاتی برای بار اول ثبت شوند و یک کد احراز هویت انحصاری دریافت کنند.

Drone Regulations 1.0، مناطق مختلف پرواز ممنوع برای هواپیماهای بدون سرنشین در هند را شناسایی کرده است. این مناطق پرواز ممنوع برای هواپیماهای بدون سرنشین شامل فرودگاه‌­ها، مرز بین­‌المللی، مجموعه­‌های امنیتی در ایالت‌­ها و پایتخت، موقعیت­‌های استراتژیک، تأسیسات حیاتی و نظامی می­‌شود.

مجوز عملیات هواپیماهای کنترل از راه دور از طریق Digital Sky Platform که یک بستر مدیریت ترافیک برای وسایل بدون سرنشین است، صادر می­‌شود. این بستر براساس اصول «مجوز صادر نشده است (no permission)، عملیات برخاستن انجام نشود (no takeoff)» است.

همچنین این بستر برای تقسیم منطقه هوایی شامل سه منطقه رنگی (قرمز، زرد و سبز) است. رنگ قرمز برای مناطق پرواز ممنوع است در حالی که مناطق زرد و سبز به ترتیب برای مناطق هوایی کنترل­‌شده و مناطق هوایی مجاز است.

در مرحله بعد، بخش هواپیماهای بدون سرنشین با همکاری وزارت حمل و نقل هوایی هند، توصیه‌­های پیشنهادی برای نسخه دوم این قوانین (Drone Regulation 2.0) به منظور ارزیابی و صدور مجوز ایمنی و عملیات کنترل­‌شده برای سخت‌­افزارها و نرم‌­افزارهای هواپیماهای بدون سرنشین و همچنین سایر مسائل را فراهم می­‌کند.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=13072

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.