• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
9

آزمایش سامانه جدید خرید بلیت هواپیما توسط انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی

  • کد خبر : 14243
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵
آزمایش سامانه جدید خرید بلیت هواپیما توسط انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی

انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA) از تکمیل اولین معامله خرید بلیت هواپیما از طریق سامانه «IATA Pay» در محیط آزمایشی حقیقی خبر داد. این معامله با همکاری ipagoo که یک شرکت فناوری مالی است، انجام شده است. سامانه پرداخت «IATA Pay»، طرحی است که از طرف صنعت مورد حمایت واقع شده تا امکان پرداخت در […]

انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA) از تکمیل اولین معامله خرید بلیت هواپیما از طریق سامانه «IATA Pay» در محیط آزمایشی حقیقی خبر داد. این معامله با همکاری ipagoo که یک شرکت فناوری مالی است، انجام شده است.

آزمایش سامانه جدید خرید بلیت هواپیما توسط انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی

سامانه پرداخت «IATA Pay»، طرحی است که از طرف صنعت مورد حمایت واقع شده تا امکان پرداخت در هنگام خرید بلیت هواپیما از وب‌سایت‌های هریک از خطوط هواپیمایی برای مشتریان فراهم باشد. این امکان باتوجه به سرویس خدماتی پرداخت کمیسیون اروپا (PSD2) و تنظیم مقررات بانکی بریتانیا امکان‌پذیر شده است. این مقررات، استفاده از معاملات مستقیم را تشویق می‌کند که در آن پرداخت‌ها به طور مستقیم از طریق حساب بانکی مشتری به حساب بانکی معامله‌گر انجام می‌گیرد. این روش سطح بسیار بالایی از امنیت را هم برای کاربر و هم برای گیرنده ارائه می‌دهد و می‌تواند بسیار سریع و آنی باشد.

نقش انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA) توسعه یک راه‌حل صنعتی است که به موجب آن خطوط هوایی می‌توانند این گزینه پرداخت را در وب‌سایت خود در دسترس قرار دهند. آزمایش حقیقی که با همکاری ipagoo انجام شد، زیر نظر بانکداری بریتانیا با خطوط هواپیمایی، از جمله خطوط هوایی کاتای پسیفیک، هواپیمایی اسکاندیناوی و امارات انجام شده است.

مزیت‌های این سامانه پرداختی برای خطوط هوایی به شرح زیر است:

  • گزینه پرداخت ارزان‌تر نسبت به گزینه‌های دیگر
  • امنیت پرداخت بالا
  • جریان نقدی سریع‌تر با پرداخت فوری (فوری/ نزدیک) به طرف حساب
  • فرآیند پرداخت ساده‌تر که منجر به از دست رفتن کمتر فروش می‌شود

مزایای فوق که شامل دسترسی به روش پرداخت جدیدتر و ساده‌تر و ایمن‌تر است، برای مشتریان فراهم شده است.

الکساندر پوپوویچ، معاون ارشد امور مالی و خدمات توزیع انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA)، گفت: «امروزه مصرف‌کنندگان و به ویژه نسل جدید، انتظاراتی برای پرداخت از طریق چندین گزینه از جمله تلفن همراه و شبکه های P2P دارند. سامانه پرداخت IATA به این انتظارات پاسخ می‌دهد. در همین زمان، خطوط هوایی در حال تلاش برای مدیریت هزینه‌های قابل توجه پرداخت کارتی (۸ میلیارد دلار در سال و در حال افزایش) هستند. بخش عمده‌ای از این هزینه‌ها در خرید مستقیم از وب سایت‌های خطوط هواپیمایی وارد می‌شود. یکی از اهداف استراتژیک IATA این است که از پایداری مالی خطوط هوایی از جمله کنترل هزینه‌ها حمایت کند».

کارلوس سانچز، مدیرعامل اجرایی ipagoo گفت: «ما خوشحالیم که اولین معامله مستقیم بانکی را برای صنعت هواپیمایی اجرا کردیم و به IATA و خطوط هواپیمایی عضو آن کمک کردیم تا به اهداف خود در زمینه بهره‌وری عملیاتی و مالی دست یابند. فناوری ipagoo برای IATA یک سرویس بانکی بین‌المللی و امن را فراهم می‌کند. ما در توسعه و نوآوری در صنعت مالی پیشرو و متعهد به کمک به کسب و کارها و مشتریان آن‌ها برای استفاده از فرصت‌های ارائه شده توسط بانکداری مستقل هستیم».

IATA همچنین با دویچه بانک روی یک نمونه اولیه برای اروپا (به استثنای بریتانیا) کار می‌کند. این کار از بازار آلمان شروع می‌شود که انتظار می‌رود در اوایل سال ۲۰۱۹ آزمایش شود. پس از آن، IATA این سامانه را در مناطق دیگر گسترش می‌دهد.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=14243

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.