• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
7

اعلام تکمیل به‌روز رسانی نرم‌افزار ۷۳۷Max توسط بویینگ

  • کد خبر : 14945
  • ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵
اعلام تکمیل به‌روز رسانی نرم‌افزار ۷۳۷Max توسط بویینگ

با اعلام بویینگ، به‌روز رسانی نرم‌افزار هواپیما ۷۳۷MAX که بعد از دو حادثه اخیر آن در سرتاسر دنیا ممنوع پرواز شده بود، به اتمام رسید. این شرکت اعلام کرد که هواپیما مذکور با نرم‌افزار به‌روز شده MCAS در ۲۰۷ پرواز و بیش از ۳۶۰ ساعت پروازی مورد استفاده قرار گرفته است. بویینگ اکنون به اداره […]

اعلام تکمیل به‌روز رسانی نرم‌افزار 737 Max توسط بویینگ

با اعلام بویینگ، به‌روز رسانی نرم‌افزار هواپیما ۷۳۷MAX که بعد از دو حادثه اخیر آن در سرتاسر دنیا ممنوع پرواز شده بود، به اتمام رسید. این شرکت اعلام کرد که هواپیما مذکور با نرم‌افزار به‌روز شده MCAS در ۲۰۷ پرواز و بیش از ۳۶۰ ساعت پروازی مورد استفاده قرار گرفته است.

بویینگ اکنون به اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده (FAA) اطلاعاتی در مورد چگونگی کنترل هواپیما توسط خلبان در سناریوهای مختلف پروازی را ارائه می‌دهد. پس از ارائه این اسناد، شرکت سازنده با سازمان تنظیم مقررات برای برنامه‌ریزی پرواز آزمایشی جهت دریافت مجوز پرواز همکاری می‌کند. اداره هوانوردی فدرال هنوز منتظر دریافت آخرین اسناد مرتبط با صدور گواهینامه نهایی از بویینگ است.

در همین حال، FAA و دیگر قانونگذارهای هوانوردی بین‌المللی هفته آینده برای بحث درباره بررسی به‌روز رسانی نرم‌افزار بویینگ و آموزش جدید خلبان‌ها جلسه خواهند داشت.

دنیس مویلنبرگ، مالک، رییس و مدیرعامل بویینگ گفت: «با این عنوان که ایمنی اولویت واضح ماست، ما تمام پروازهای آزمایشی برای به‌روز رسانی نرم‌افزار را تکمیل کردیم و در حال آماده شدن برای پرواز نهایی برای دریافت گواهینامه پرواز هستیم. ما متعهد به ارائه تمام اطلاعاتی که FAA و قانونگذارهای جهانی دیگر به آن نیاز دارند، هستیم و بایستی آن را به درستی انجام دهیم. ما پیشرفت واضح و پایداری در این زمینه داشتیم و مطمئن هستیم که ۷۳۷ MAX با نرم‌افزار به روز شده یکی از ایمن‌ترین هواپیماهای حال حاضر جهان است. حوادث بوجود آمده تعهد ما نسبت به ارزشهایمان مانند ایمنی، یکپارچگی و کیفیت را افزایش داد زیرا ما می‌دانیم که زندگی افراد به کاری که ما می‌کنیم بستگی دارد.»

علاوه بر این به‌روز رسانی‌ها، بویینگ زیرساخت‌های آموزشی و علمی خود را نیز توسعه داده که توسط FAA، مشتریان خطوط هوایی و قانونگذارهای جهانی مورد بررسی قرار می‌گیرد. در حال حاضر، زمان پرواز مجدد هواپیما ۷۳۷ MAX نامشخص است.

بعد از حوادث اخیر، خطوط هواپیمایی سراسر جهان این هواپیما را زمین‌گیر کرده و اجازه پرواز به آن ندادند که این کار ضربه شدیدی به فعالیت بویینگ وارد کرد. جرقه زمین‌گیر شدن ۷۳۷ MAX با حادثه مرگبار هواپیمای خطوط هوایی اتیوپی که دقایقی بعد از بلندشدن از فرودگاه بین‌المللی آدیس آبابا در اتیوپی سقوط کرد، زده شد. مقصد این پرواز شهر نایروبی در کنیا بود. این حادثه منجر به کشته شدن تمامی ۱۵۷ سرنشین هواپیما شد.

قبل از این نیز در ماه اکتبر، هواپیما ۷۳۷ MAX دیگری از خطوط هوایی لاین ایر سقوط کرد که منجر به مرگ ۱۸۹ سرنشین آن شد. گزارش های اخیر نشان داد که خلبانان در جلسه ماه نوامبر، چهار ماه قبل از حادثه اتیوپی، یک مقام رسمی بویینگ را از سیستم ضداستال برنامه‌ریزی شده باخبر کرده بودند.

 

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=14945

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.