• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
7

بالون Stratollite ساخت شرکت World View به مدت ۳۲ روز مداوم در آسمان ماند

  • کد خبر : 15998
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰:۵۵
بالون Stratollite ساخت شرکت World View به مدت ۳۲ روز مداوم در آسمان ماند

سیستم بالون با قابلیت پرواز در ارتفاع بالا همچنان سمت و سویی تجاری دارد. پلتفرم بدون سرنشین Stratollite توسط شرکت World View Enterprises واقع در آریزونا ساخته شده است که در آخرین پرواز آزمایشی خود ۳۲ روز در پرواز ماند. این مدت زمان، دو برابر مدت زمانی بالون قبلی است در ژوئن گذشته به پرواز […]

بالون Stratollite ساخت شرکت World View به مدت 32 روز مداوم در آسمان ماند

سیستم بالون با قابلیت پرواز در ارتفاع بالا همچنان سمت و سویی تجاری دارد. پلتفرم بدون سرنشین Stratollite توسط شرکت World View Enterprises واقع در آریزونا ساخته شده است که در آخرین پرواز آزمایشی خود ۳۲ روز در پرواز ماند.

این مدت زمان، دو برابر مدت زمانی بالون قبلی است در ژوئن گذشته به پرواز درآمد.

ریان هارتمن رییس و مدیرعامل شرکت World View در بیانیه‌ای گفت: این نقطه عطف دلگرم‌کننده‌ای برای تیم و مشتریان ما است و تایید می‌کند که در مسیر درستی گام برمی‌داریم. وی افزود: این اقدامات برای چالش‌های ماموریتی که پیش رو داریم بسیار موثر است و از طرفی نشان‌دهنده توانایی‌های Stratollite برای برآورده کردن نیازهای مشتری است.

نام Stratollite ترکیبی از واژگان انگلیسی استراتوسفر (Stratosphere) و ماهواره (Satellite) است و امکان مشاهده طولانی مدت از بخش‌های وسیعی از سطح زمین را فراهم می‌کند. مسئولان شرکت World View اعلام کردند، Stratollite زیر نظر سیستم کنترل و سیستم ناوبری بکار گرفته در آن می‌تواند محموله‌های مختلفی را حمل کند، بنابراین این تجهیز گزینه مناسبی در میان سایر رقیبان خود است. بعنوان مثال، می‌توان از این سیستم برای نظارت بر آب و هوا و یا حوادث طبیعی و همچنین ماموریت‌های شناسایی نظامی استفاده کرد.

آخرین ماموریت آزمایشی این سیستم در تاریخ ۲۷ اوت از شهر آریزونا آغاز شد و در ۲۸ سپتامبر در آیووا پایان یافت. Stratollite در طول این سفر از مرز ۱۰ ایالت (آریزونا، یوتا، نوادا، کلرادو، نیومکزیکو، تگزاس، اوکلاهاما، نبرسکا، آیووا و کانزاس) عبور کرد و در مجموع حدود ۶۹۶۰ مایل (معادل ۱۱۲۰۰ کیلومتر) پرواز کرد.

طبق گفته مسئولان این شرکت، اعضای تیم این ماموریت در توسان، تمام مدت کنترل Stratollite را حفظ کردند. این بالون دو تمرین حفظ موقعیت را با موفقیت به انجام رساند. این تیم بطور متوسط توانست این بالون را چهار روز پیاپی در فاصله ۱۲ مایلی (معادل ۲۰ کیلومتری) از هدف و بار دیگر دو و نیم روز پیاپی در فاصله ۲۵ مایلی (معادل ۴۰ کیلومتری) از هدفی دیگر نگه دارد. این بالون برای پرواز دیگری که ممکن است به زودی رخ دهد، تعمیر و آماده خواهد شد.

مسئولان World View اعلام کردند: این شرکت قصد دارد در آینده‌ای بسیار نزدیک ماموریت‌های مختلفی با هدف تصویربرداری نوری و دیافراگم مصنوعی، سیستم‌های حسگر راداری به همراه ارتقا در عملکرد حفظ موقعیت و ناوبری را بر روی این پلتفرم راه‌اندازی کند. همچنین World View در حال توسعه یک سیستم بالون سرنشین‌دار به نام Voyager است. این بالون بگونه‌ای طراحی شده است که برای سرنشینان تجربه پرواز در ارتفاع ۱۰۰۰۰۰ فوتی (معادل ۳۰۵۰۰ متری) یعنی حدود سه برابر بیشتر از هواپیماهای تجاری را فراهم می‌کند.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=15998

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.