• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
6

پیشرفت چشمگیر در ساخت ماهواره‌های تحقیقاتی

  • کد خبر : 14012
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
پیشرفت چشمگیر در ساخت ماهواره‌های تحقیقاتی

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی گفت: یکی از پیشرفت‌های چشمگیر در حوزه فضایی، توسعه ساخت ماهواره‌های تحقیقاتی است. منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در خصوص دستاوردهای فضایی کشور بیان کرد: “در کشور از نظر ساخت ماهواره‌های تحقیقاتی و پرتاب‌کننده‌ها اتفاقات خوبی رخ […]

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی گفت: یکی از پیشرفت‌های چشمگیر در حوزه فضایی، توسعه ساخت ماهواره‌های تحقیقاتی است.

پیشرفت چشمگیر در ساخت ماهواره‌های تحقیقاتی

منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در خصوص دستاوردهای فضایی کشور بیان کرد: “در کشور از نظر ساخت ماهواره‌های تحقیقاتی و پرتاب‌کننده‌ها اتفاقات خوبی رخ داده است. در این زمینه موفق شدیم ۱۰ ماهواره مختلف سنجشی، مخابراتی و تحقیقاتی بسازیم.”

وی با اشاره به اینکه در برنامه ۱۰ ساله دوم فضایی، توسعه زیرساخت‌های فضایی و پرتاب ماهواره‌های عملیاتی را در دستور کار داریم، تصریح کرد: “قرار است به توانایی ساخت ماهواره‌بر با قدرت ۷۰۰ کیلوگرمی برای پرتاب در مدار هزار کیلومتری زمین برسیم. در همین حال ساخت ماهواره مخابراتی ۲۰۰ کیلویی و نیز ماهواره سنجشی از دیگر برنامه‌های سند ۱۰ ساله دوم فضایی کشور است.”

به گفته منطقی، ساخت منظومه‌های ماهواره‌ای کوچک و نیز پرتابگر ارزان قیمت از دیگر اهداف این سند است و در همین حال توسعه همکاری‌های بین المللی در عرصه فضا نیز در این سند دیده شده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=14012

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.