• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
7

همایش ملی فناوری فضایی موقعیتی برای ایجاد همبستگی بین صنعت و دانشگاه

  • کد خبر : 14260
  • ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۷
همایش ملی فناوری فضایی موقعیتی برای ایجاد همبستگی بین صنعت و دانشگاه

دبیر همایش ملی فناوری فضایی و کاربردهای آن گفت: “این همایش محققین، پژوهشگران و دانشجویان عرصه فضایی را کنار یکدیگر قرار داده و دستاوردهای آنان را به نمایش می‌گذارد”. دکتر محمد سلیمانی، وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات و دبیر همایش ملی فناوری فضایی و کاربردهای آن، اظهار داشت: “بحث فضایی در کشور ما به […]

دبیر همایش ملی فناوری فضایی و کاربردهای آن گفت: “این همایش محققین، پژوهشگران و دانشجویان عرصه فضایی را کنار یکدیگر قرار داده و دستاوردهای آنان را به نمایش می‌گذارد”.

همایش ملی فناوری فضایی موقعیتی برای ایجاد همبستگی بین صنعت و دانشگاه

دکتر محمد سلیمانی، وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات و دبیر همایش ملی فناوری فضایی و کاربردهای آن، اظهار داشت: “بحث فضایی در کشور ما به دلیل وسعت جغرافیایی و جمعیت بالای هشتاد میلیون از اهمیت بالایی بر خوردار است”.

سلیمانی با بیان اینکه کشور ما در منطقه حساس جغرافیای با جمعیتی بالغ بر ۴۰۰ میلیون نفر قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: “در شرایطی که پدیده‌هایی مثل خشکسالی ایران را تهدید می کند، داشتن یک ماهواره بومی می‌تواند دستاورد مهمی محسوب شود”.

دبیر همایش ملی فناوری فضایی افزود: “متخصصین با حضور در عرصه فناوری‌های فضایی و استفاده از داده‌های ماهواره‌ای می توانند چالش‌های زیست محیطی را مدیریت کنند و با برگزاری این نشست‌ها و هم اندیشی‌ها قدرت فنی و علمی کشور را افزایش دهند”.

دکتر سلیمانی تصریح کرد: “یکی از مهمترین کارکردهای همایش ملی فناوری فضایی و کاربردهای آن، ایجاد یک همبستگی دو جانبه بین صنعت و دانشگاه است که با گفت و گو درباره راهبردها و برنامه‌های فضایی به رفع نیازها و گسترش علوم فضایی در حوزه‌های انرژی، مخابرات، فیزیک نجومی و هواشناسی می‌پردازد”.

وی با بیان اینکه فضا، پیشران توسعه علوم دیگر است بیان داشت: “با پیشرفت فناوری فضایی می‌توان در همه بخش‌های توسعه‌ای کشور نقش‌های موثری ایفا کرد”.

سلیمانی ادامه داد: “اگر ماهواره‌های ما در مدار قرار بگیرد، در بخش‌های بانکداری، کشاورزی، ارتباطات، نقشه‌برداری، جاده‌سازی، ترابری و ناوبری به تحولات زیرساختی و دستاوردهای خوبی دست پیدا می کنیم”.

دبیر همایش فناوری فضایی و کاربردهای آن تاکید کرد: “با برگزاری چنین همایش‌هایی دستاوردهای محققین در اختیار یکدیگر قرار می‌گیرد، از فعالیت‌های تکراری آنها در توسعه فناوری فضایی جلوگیری می‌شود و این تبادلات علمی می‌تواند به پژوهش‌های کلان‌تری در حوزه صنعت فضایی کشور منجر شود و اهداف سازمان فضایی ایران را محقق کند”.

 

منبع: سازمان فضایی ایران

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=14260

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.