• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
8

توسعه کسب‌وکارهای فضاپایه یکی از اهداف مهم دولت است

  • کد خبر : 14155
  • ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷
توسعه کسب‌وکارهای فضاپایه یکی از اهداف مهم دولت است

محمدجواد آذری جهرمی در مراسم بازدید اصحاب رسانه از دستاوردهای فضایی کشور توسعه کسب‌وکارهای فضاپایه را یکی از هدف‌های مهم در دولت دوازدهم و‌ در حوزه فضایی دانست. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه یکی از هدف‌های مهم در دولت دوازدهم و‌ در حوزه فضایی، توسعه کسب‌وکارهای فضاپایه است، گفت: “سازمان فضایی […]

محمدجواد آذری جهرمی در مراسم بازدید اصحاب رسانه از دستاوردهای فضایی کشور توسعه کسب‌وکارهای فضاپایه را یکی از هدف‌های مهم در دولت دوازدهم و‌ در حوزه فضایی دانست.

توسعه کسب‌وکارهای فضاپایه یکی از اهداف مهم دولت است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه یکی از هدف‌های مهم در دولت دوازدهم و‌ در حوزه فضایی، توسعه کسب‌وکارهای فضاپایه است، گفت: “سازمان فضایی با همکاری بخش خصوصی ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر برای تسهیل توسعه کسب و کارهای فضاپایه را دنبال می‌کند، ضمن اینکه از بخشی از منابع وام وجوه اداره شده به این موضوع اختصاص پیدا کرده است”.

وی به برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی و معرفی حوزه‌ها توسط سازمان فضایی ایران اشاره کرد و‌ افزود: “منابع اطلاعاتی حوزه فضایی برای استفاده و توسعه کسب‌وکارهای فضاپایه باید آزادسازی شود، که هم اکنون بخشی از آن در زیرپرتال سازمان فضایی در حال ارائه است”.

عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه به دلیل اهمیت توسعه کسب‌وکارهای فضاپایه، سازمان فضایی ایران اداره کلی را به این موضوع اختصاص داده است، اظهار کرد: “با وجود کاهش بودجه در بخش‌های دیگر وزارت ارتباطات اما خوشبختانه بودجه مورد نیاز برای پژوهش نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است، هرچند پژوهشگاه ارتباطات باید تغییر ساختاری داشته باشد تا دانشگاه‌ها بر روی محورهای مشخص شده حرکت کنند و با ایجاد قطب‌سازی دانشگاه‌ها در حوزه‌های مورد نیاز، آنها را جهت دهی کنند”.

وزیر ارتباطات به قصد صدا و سیما برای داشتن ماهواره اشاره کرد و گفت: “صدا و سیما همچنان پیگیر پرتاب ماهواره است و این موضوعی است که باید حل شود و ما در شورای عالی فضایی در حال پگیری و بررسی آن هستیم”.

آذری جهرمی با بیان اینکه صدا و سیما بودجه خود را در حوزه محتوا هزینه کند، تصریح کرد: “البته دغدغه صدا و سیما این است که یک ظرفیت ماهواره‌ای تضمین شده در اختیار داشته باشد و ما احساس می‌کنیم که صدا و سیما می‌تواند این بخش را به بخش خصوصی واگذار و نظارت داشته باشد و این کار دستاورد خوبی برای کشور دارد”.

 

منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=14155

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.