• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
6

پردازش داده‌های ماهواره‌ای در خدمت توسعه اینترنت اشیا

  • کد خبر : 14015
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
پردازش داده‌های ماهواره‌ای در خدمت توسعه اینترنت اشیا

رئیس سازمان فضایی ایران از دستیابی ایران به دانش تحلیل و پردازش داده‌های ماهواره‌ای در حوزه‌های مختلف در کشور خبر داد. مرتضی براری در اینستاگرام نوشت: با توسعه فناوری و شکل‌گیری منظومه ماهواره‌ای در مدارهای ارتفاع پایین (LEO)، دو مشکل توسعه صنعت اینترنت اشیا (IOT) یعنی تاخیر در ارسال و دریافت داده و هزینه بالای […]

رئیس سازمان فضایی ایران از دستیابی ایران به دانش تحلیل و پردازش داده‌های ماهواره‌ای در حوزه‌های مختلف در کشور خبر داد.

پردازش داده‌های ماهواره‌ای در خدمت توسعه اینترنت اشیا

مرتضی براری در اینستاگرام نوشت: با توسعه فناوری و شکل‌گیری منظومه ماهواره‌ای در مدارهای ارتفاع پایین (LEO)، دو مشکل توسعه صنعت اینترنت اشیا (IOT) یعنی تاخیر در ارسال و دریافت داده و هزینه بالای آن برطرف شده است، و صنعت ماهواره‌ای نقش استراتژیکی در صنعت IOT پیدا کرده است.

وی گفت: این موضوع منتج به ارائه خدمات باکیفیت‎تر شده است، به طوری‌که امروزه داده‌های ماهواره‎ای به عنوان ابزار توانمندساز صنعت IOT قلمداد می‌شوند.

رئیس سازمان فضایی ایران با تاکید براینکه این سازمان برای کمک به شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها برای ارائه خدمات به جامعه در حوزه اینترنت اشیا اعلام آمادگی می‌کند، افزود: امروزه داده‌های ماهواره‌ای در حوزه‌های مختلفی کاربرد دارد و مطالبه‌گری از سوی سازمان‌های متولی و بهره‌بردار علاوه بر کمک به حل چالش‌های این حوزه‌ها می‌تواند منجر به رونق فعالیت‌های فضایی، توسعه رفاه اجتماعی و ایجاد اشتغال پایدار شود.

وی با بیان اینکه سازمان فضایی ایران آماده ارائه خدمات در تمام حوزه‌ها است، گفت: علاوه بر دستیابی به دانش طراحی و ساخت ماهواره، به دانش تحلیل و پردازش داده‌های ماهواره‌ای در حوزه‌های مختلف در کشور دست پیدا کرده‌ایم و این توانمندی ما را قادر می‌سازد تا در زمانی کوتاه، با تحلیل و پردازش داده‌های ماهواره‌ای، گزارش‌های کاربردی و مهم برای تصمیم‌سازی در مدیریت کشور ارائه کنیم.

براری با اشاره به اهمیت پردازش داده‌های ماهواره‌ای گفت: سامانه پایش ماهواره‌ای زمین که به عنوان طرح برتر مدیریت جهادی در کشور انتخاب شد، و مدل‌سازی و پایش خشکسالی برای سازمان ملل متحد نمونه‌هایی از تسلط بر این دانش در میان متخصصان کشور است.

رئیس سازمان فضایی ایران اقتدار علمی کشور در منطقه را سرآمد دانست و افزود: در تلاش هستیم تا اقتدار علمی کشور در این حوزه در راستای حل چالش‌های اساسی نقش مؤثرتری ایفا کند.

 

منبع: خبرگزاری مشرق

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=14015

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.