• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
7

امضای تفاهم‌نامه همکاری جهت توسعه استفاده از فناوری فضایی در حوزه کشاورزی

  • کد خبر : 14076
  • ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۳
امضای تفاهم‌نامه همکاری جهت توسعه استفاده از فناوری فضایی در حوزه کشاورزی

تفاهم‌نامه همکاری سازمان فضایی ایران با صندوق حمایت از توسعه پژوهش و فناوری جهت توسعه استفاده از فناوری فضایی در بخش کشاورزی در غرفه سازمان فضایی ایران در نوزدهمین نمایشگاه “دستاورد های پژوهش فناوری و فن بازار” به امضا رسید. این تفاهم‌نامه با هدف ایجاد بستر حمایتی مادی و معنوی برای توسعه استفاده از فناوری‌های […]

تفاهم‌نامه همکاری سازمان فضایی ایران با صندوق حمایت از توسعه پژوهش و فناوری جهت توسعه استفاده از فناوری فضایی در بخش کشاورزی در غرفه سازمان فضایی ایران در نوزدهمین نمایشگاه “دستاورد های پژوهش فناوری و فن بازار” به امضا رسید.

امضای تفاهم‌نامه همکاری جهت توسعه استفاده از فناوری فضایی در حوزه کشاورزی

این تفاهم‌نامه با هدف ایجاد بستر حمایتی مادی و معنوی برای توسعه استفاده از فناوری‌های فضایی در زمینه کشاورزی و افزایش بهره‌وری این حوزه، مدیریت بهینه منابع طبیعی و اجرای کشاورزی دقیق از طریق حمایت‌های مالی جهت آموزش، فرهنگ‌سازی، ترویج و پیاده‌سازی روش‌های مدرن فناورانه در کشاورزی و توسعه کارآفرینی در بخش کشاورزی امضا شد.

دکتر شبنم یزدانی، مدیرکل توسعه کسب و کارهای فضاپایه سازمان فضایی ایران که به عنوان نماینده این سازمان در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه حضور داشت، ضمن اشاره به مفاد این تفاهم‌نامه که در هشت ماده و به مدت سه سال بین سازمان فضایی ایران و صندوق حمایت از توسعه پژوهش و فناوری در بخش کشاورزی تنظیم شده است، گفت: امیدواریم در این‌ مدت بتوانیم با معرفی تیم‌ها، شرکت‌ها و استارت‌آپ‌هایی که در حوزه کشاورزی فعال هستند، حمایت‌های مادی و معنوی خوبی از فعالین این حوزه داشته باشیم و آن‌ها را به سمت بهره‌وری از داده‌های ماهواره‌ای در جهت بهینه‌سازی صنعت کشاورزی هدایت کنیم.

دکتر یزدانی افزود: این اقدام اولین گام اجرایی در حوزه تکمیل زنجیره کشاورزی با استفاده از داده‌های ماهواره‌ای است که به همت سازمان فضایی ایران اجرایی شده است. وی بیان داشت: داده‌های ماهواره‌های سنجش از دور و تصویربرداری از سطح زمین اطلاعات خوبی را در اختیار مسئولین و کشاورزان قرار می‌دهد.

مدیرکل کسب و کارهای فضاپایه سازمان فضایی ایران خاطرنشان کرد: این داده‌های ماهواره‌ای ضمن اینکه در تصمیمات سطح کلان تاثیرگذار است، اطلاعاتی از قبیل: پایش سطح زیر کشت یک محصول استراتژیک کشاورزی را در اختیار مسئولین و اطلاعاتی در ارتباط با تغییرات آب و هوایی در آینده نزدیک و کیفیت مواد تشکیل دهنده خاک برای تولید محصولات را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد.

 

منبع: سازمان فضایی ایران

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=14076

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.