• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
11

تعامل سازنده پژوهشگاه فضایی ایران با دانشگاه‌های کشور

  • کد خبر : 13029
  • ۰۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹
تعامل سازنده پژوهشگاه فضایی ایران با دانشگاه‌های کشور

رییس پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به اینکه تعامل با دانشگاه صرفا به ساخت ماهواره ختم نمی شود، گفت: پژوهشگاه فضایی در حال حاضر، با بیش از ۱۰۰ استاد برتر حوزه هوافضای کشور در تعامل است. حسین صمیمی رییس پژوهشگاه فضایی ایران در دیدار با جمعی از استادان حوزه هوافضای دانشگاه صنعتی شریف با اشاره […]

رییس پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به اینکه تعامل با دانشگاه صرفا به ساخت ماهواره ختم نمی شود، گفت: پژوهشگاه فضایی در حال حاضر، با بیش از ۱۰۰ استاد برتر حوزه هوافضای کشور در تعامل است.

حسین صمیمی رییس پژوهشگاه فضایی ایران در دیدار با جمعی از استادان حوزه هوافضای دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اینکه، تعاملات خوب و سیستماتیکی با دانشگاه‌های برتر کشور در حوزه فضا انجام شده، گفت: پژوهشگاه فضایی ایران با بیش از ۱۰۰ استاد برتر حوزه هوافضای کشور در قالب حمایت از طرح‌های پژوهشی همکاری داشته است.
صمیمی با تاکید بر اینکه موضوعات ارجاعی به دانشگاه‌ها، همگی جزء نیازهای پژوهشی فعلی و آینده بخش فضایی کشور است، افزود: در حال حاضر با ۱۱ دانشگاه برتر در حال همکاری هستیم که حاصل آن، اجرای ۲۱۲ طرح پژوهشی و پشتیبانی از ۵۲ رساله دکترا، ۱۱۶ پایان‌نامه ارشد و ۴۴ طرح پژوهشی است.
وی با اشاره به اینکه موضوعات موردنظر براساس فعالیت پژوهشی در پژوهشگاه و منطبق بر نقشه راه مشخص استخراج و به دانشگاه‌ها اعلام می‌شود، افزود: پژوهشگاه فضایی در حال حاضر، با بیش از ۱۰۰ استاد برتر حوزه هوافضای کشور در تعامل است و این مهم یکی از افتخارات پژوهشگاه است.
رییس پژوهشگاه فضایی ایران با تاکید بر اینکه تعامل با دانشگاه صرفا به ساخت ماهواره ختم نمی‌شود، گفت: در برخی از دانشگاه‌ها، مانند دانشگاه صنعتی شریف، پژوهشکده‌های نوع سومی وجود دارد که بستر مناسبی را برای تعامل صنعت و دانشگاه فراهم آورده‌اند و این پژوهشکده‌ها می‌توانند با تکیه بر استادان کادر ثابت خود و نیز استفاده از مکانیزم‌های بخش خصوصی، بستر پایداری را برای انجام فعالیت‌های فضایی فراهم آورند و جایگاه مناسبی برای رسوب دانش فنی حاصله باشند.
در ادامه، حضار در خصوص موضوعاتی چون نحوه گسترش تعاملات در حوزه‌های مختلف از جمله زیرساخت‌های آزمایشگاهی و حمایت از فعالیت‌های دانشجویی در حوزه فضا، به بحث و بررسی پرداختند و مقرر شد موضوع در جلسات بعدی دنبال شود.

 

منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=13029

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.