• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
6

بهره‌گیری از ماهواره‌ها در راستای بهبود کیفیت خدمات

  • کد خبر : 13016
  • ۰۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۶
بهره‌گیری از ماهواره‌ها در راستای بهبود کیفیت خدمات

رییس سازمان فضایی ایران در دیدار با اعضای ‌سندیکای صنعت مخابرات و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به ارتقای کیفیت خدمات با کمک داد‌ه‌های ماهواره‌ای تاکید کرد. به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در راستای حمایت از بخش خصوصی و توسعه کسب و کارهای فضاپایه، نشست‌هایی با حضور […]

رییس سازمان فضایی ایران در دیدار با اعضای ‌سندیکای صنعت مخابرات و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به ارتقای کیفیت خدمات با کمک داد‌ه‌های ماهواره‌ای تاکید کرد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در راستای حمایت از بخش خصوصی و توسعه کسب و کارهای فضاپایه، نشست‌هایی با حضور مرتضی براری، رییس سازمان فضایی ایران و ریاست و اعضای سندیکای صنعت مخابرات ایران و سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در محل سازمان فضایی ایران برگزار شد.
بر اساس این گزارش، براری در این نشست‌ها بر لزوم توسعه کسب و کارها در کل زنجیره ارزش فضایی کشور تاکید کرد و گفت: تدوین پروانه اپراتوری ماهواره‌های مخابراتی اولین گام اجرایی در تحقق این هدف بود که در سازمان فضایی ایران صورت گرفت و ظرف یک الی دو هفته آینده فراخوان عمومی آن اطلاع رسانی می‌شود.
وی با اشاره به لزوم کاهش تصدی‌گری سازمان فضایی ایران افزود: یکی دیگر از برنامه‌ها و اهداف سازمان فضایی ایران در راستای رشد و توسعه بخش خصوصی، کاهش تصدی‌گری در حوزه ایستگاه‌های زمینی است که در صورت استقبال بخش خصوصی برای حضور و سرمایه‌گذاری در این حوزه، سازمان فضایی ایران علاوه بر فراهم آوردن زیرساخت‌های مورد نیاز، نسبت به شناسایی بازارهای هدف در سطح منطقه و جهان برای ارایه خدمات بخش خصوصی و ایجاد رونق اقتصادی در این حوزه، اقدام می کند.
رییس سازمان فضایی ایران سندیکاها و نظام صنفی مشاغل را از ارکان اساسی در جهت توانمندسازی بخش خصوصی برای ورود و سرمایه‌گذاری به این حوزه دانست و گفت: خوشبختانه هم اکنون شرکت‌های تولید کننده داخلی توانمندی به خصوص در حوزه‌های فناوری اطلاعات و مخابرات در کشور شکل گرفته است و این شرکت ها می توانند در حوزه های طراحی و ساخت شبکه های ماهواره ای، تجهیزات دیتا سنتر، شبکه ایستگاه‌های زمینی و طراحی نرم‌افزارهای مورد نیاز در حوزه فضایی کشور یاری‌رسان باشند.
براری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سازمان فضایی ایران در صدد است تا با شناسایی دیتاهای موجود در کشور و اولویت‌بندی نیازها، بتواند دیتای مورد نیاز جهت ارایه خدمات به جامعه را تامین کند و آن را در اختیار بخش خصوصی و کسب و کارهای نو پا قرار دهد تا با ایجاد ارزش افزوده شاهد ارایه خدمات کاربردی به جامعه و حل چالش‌های کشور باشیم.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن اشاره به افزایش ارتقاء کیفیت خدمات با کمک داده‌های ماهواره‌ای گفت: ماهواره‌ها معمولا داده‌های بزرگ تولید می‌کنند و این کلان داده‌ها به عنوان ثروت و قدرت در جوامع مختلف محسوب می‌شوند و سازمان فضایی نیز در نظر دارد تا با کمک دیگر بخش‌ها با ایجاد ارزش افزوده بر روی این داده‌ها، خدمات قابل استفاده و کاربردی ارایه کنند.
لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=13016

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.