• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
6

آزادسازی داده‌های ماهواره‌ای : همکاری سازمان فضایی ایران با پژوهشگاه ارتباطات

  • کد خبر : 14019
  • ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶
آزادسازی داده‌های ماهواره‌ای : همکاری سازمان فضایی ایران با پژوهشگاه ارتباطات

دکتر مرتضی براری گفت: سازمان فضایی ایران در راستای آزادسازی داده‌های ماهواره‌ای ، همکاری خود را با پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز کرده است. نشست مشترک سازمان فضایی ایران با پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور دکتر مرتضی براری، معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فضایی ایران و دکتر خوانساری، رئیس پژوهشگاه ارتباطات […]

دکتر مرتضی براری گفت: سازمان فضایی ایران در راستای آزادسازی داده‌های ماهواره‌ای ، همکاری خود را با پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز کرده است.

آزادسازی داده‌های ماهواره‌ای: همکاری سازمان فضایی ایران با پژوهشگاه ارتباطات

نشست مشترک سازمان فضایی ایران با پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور دکتر مرتضی براری، معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فضایی ایران و دکتر خوانساری، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیران دو مجموعه برگزار شد.

دوشنبه ۲۶ آذر ماه، دکتر مرتضی براری، رئیس سازمان فضایی ایران، در نشست مشترک با دکتر خوانساری، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار داشت: در حوزه زیرساخت‌های ثابت و سیار توفیقات بسیار خوبی در کشور حاصل شده است و امروزه کشور در صنعت (ICT) پیشرو است.

رئیس سازمان فضایی ایران تصریح کرد: پژوشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان اتاق فکر بخش توسعه (IT) و (ICT) فعال است.

وی با بیان اینکه حوزه فضا به عنوان یکی از زیرساخت‌های ارتباطی استراتژیک باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: توسعه منظومه‌های ماهواره‌ای به عنوان انقلاب صنعت فضایی با ارائه خدمات پهن باند، آینده ارتباطات را متحول خواهد کرد. بنابراین در حوزه فضایی و شبکه‌های ناوبری باید به خوداتکایی کامل برسیم.

وی با بیان اینکه ثروت و قدرت آینده در اختیار کشورهایی است که صاحب داده به شمار می‌روند و قدرت تحلیل داده دارند، بیان داشت: مطابق با برنامه توسعه فناوری بومی تا سال ۱۴۰۴ به دنبال دستیابی به ماهواره سنجشی با دقت یک متر در مدار هستیم.

رئیس سازمان فضایی گفت: توسعه شبکه ارتباط ماهواره‌ای و منظومه‌های ماهواره‌ای در دستور کار سازمان فضایی ایران قرار دارد که امیدواریم با حضور و مشارکت بخش خصوصی بتوانیم این بخش را متناسب با نیازهای کشور توسعه دهیم.

دکتر براری خاطرنشان کرد: دستیابی به ماهواره مخابراتی بومی ظرف هفت سال آینده در راس برنامه‌های سازمان فضایی ایران قرار دارد که در این راستا، گام‌های اولیه با طراحی و ساخت ماهواره‌های ناهید برداشته شده است.

رئیس سازمان فضایی ایران تاکید کرد: توسعه بازار، بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان، جذب سرمایه‌گذاری و تضمین خرید یکی از مهمترین دغدغه‌های ما در توسعه صنعت فضایی کشور است.

در ادامه این نشست، دکتر خوانساری، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با دستگاه‌های مختلفی از جمله شرکت ملی پست در حوزه‌های زیرساختی بخش (ICT) مذاکراتی داشته است.

خوانساری تصریح کرد: در حوزه کسب و کار و مدل‌های اقتصادی نیز فعالیت‌های خوبی شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه در بخش‌های فنی نیز با حمایت‌های سازمان فضایی اقدامات خوبی انجام شده است، خاطرنشان کرد: در بحث کسب و کارهای فضاپایه می‌توانیم همکاری‌های خوبی با سازمان فضایی داشته باشیم.

 

منبع: سازمان فضایی ایران

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=14019

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.