• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
5

پرواز اولین هواپیمای تجاری کاملا الکتریکی جهان در کانادا

  • کد خبر : 17003
  • ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
پرواز اولین هواپیمای تجاری کاملا الکتریکی جهان در کانادا

اولین هواپیمای تجاری کاملا الکتریکی جهان، پرواز آزمایشی خود را آغاز کرده و از شهر ونکوور در کانادا برخاسته و به مدت ۱۵ دقیقه پرواز کرده است. شرکت استرالیایی MagniX موتور این هواپیما را با همکاری شرکت Harbour Air طراحی کرده و می‌تواند سالانه نیم میلیون مسافر را بین ونکوور، پیست اسکی ویستلر و جزایر […]

اولین هواپیمای تجاری کاملا الکتریکی جهان، پرواز آزمایشی خود را آغاز کرده و از شهر ونکوور در کانادا برخاسته و به مدت ۱۵ دقیقه پرواز کرده است.

شرکت استرالیایی MagniX موتور این هواپیما را با همکاری شرکت Harbour Air طراحی کرده و می‌تواند سالانه نیم میلیون مسافر را بین ونکوور، پیست اسکی ویستلر و جزایر و سواحل اطراف جابجا نماید. این فناوری به معنای صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه برای خطوط هوایی و عدم انتشار آلودگی است.

هوانوردی غیرنظامی یکی از سریعترین منابع انتشار کربن است که بطور فزاینده ای آسمان را دربرمی‌گیرد و فناوریهای جدید برای کاهش آن به کندی پیش می‌روند.

سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ICAO) شرکت ها را به استفاده بیشتر از موتورهای کارآمد سوخت زیستی و مواد سبکتر در هواپیما و نیز بهینه‌سازی مسیر ترغیب کرده است.

هواپیمای الکترونیکی DHC-2 de Havilland Beaver که یک هواپیمای دریایی مسافربری ۶۲ ساله با ۶ سرنشین و یک موتور الکتریکی ۷۵۰ اسب بخار است، توسط Greg McDougall، بنیانگذار و مدیر اجرایی Harbour Air در نزدیکی فرودگاه بین المللی ونکوور خلبانی شد و پرواز آن نزدیک به ۱۵ دقیقه به طول انجامید.

آقای مک داگال اظهار داشت که این شرکت میلیونها دلار در هزینه‌های تعمیر و نگهداری موتورها صرفه جویی می‌کند چراکه موتورهای الکتریکی به تعمیر و نگهداری بسیاری کمتری نیاز دارند و در نتیجه هزینه نگهداری ناشی از آن به مراتب کمتر خواهد شد. وی گفت: هدف ما الکتریکی کردن کل ناوگان است.

با این حال، Harbour Air باید حداقل دو سال صبر کند تا بتواند بیش از ۴۰ هواپیمای دریایی را در ناوگان خود الکتریکی کند. هواپیمای الکترونیکی باید بیش تر مورد آزمایش قرار گیرد تا تأیید شود که قابل اطمینان و ایمن است. علاوه بر این، موتور الکتریکی باید توسط قانونگذاران تأیید شود.

قدرت باتری نیز یک چالش است. برای اکثر پروازهای کوتاه مدت که توسط Harbor Air انجام می شود، می توان مسافت حدود ۱۶۰ کیلومتر را با باتری لیتیوم پرواز کرد؛ این در حالی است که پیش بینی می شود باتریها و موتورهای الکتریکی جدیدی برای تأمین نیرو در پروازهای طولانیتری تولید خواهند شد.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=17003

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.