• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
7

ارتش کره جنوبی مناطق آلوده به تب برفکی را به کمک بالگرد سم پاشی کرد

  • کد خبر : 15985
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰:۱۹
ارتش کره جنوبی مناطق آلوده به تب برفکی را به کمک بالگرد سم پاشی کرد

خبرگزاری یونهاپ روز شنبه گزارش کرد ارتش کره جنوبی با استفاده از بالگرد اقدام به سم پاشی مناطق آلوده به تب برفکی بخصوص در مرز دو کره کرده است. این خبرگزاری روز شنبه گزارش کرد بالگردها در اولین گام، اقدام به سم زدایی و ضد عفونی مناطق وسیعی در مرز غیرنظامی دو کره کرده اند […]

ارتش کره جنوبی مناطق آلوده به تب برفکی را به کمک بالگرد سم پاشی کرد

خبرگزاری یونهاپ روز شنبه گزارش کرد ارتش کره جنوبی با استفاده از بالگرد اقدام به سم پاشی مناطق آلوده به تب برفکی بخصوص در مرز دو کره کرده است.

این خبرگزاری روز شنبه گزارش کرد بالگردها در اولین گام، اقدام به سم زدایی و ضد عفونی مناطق وسیعی در مرز غیرنظامی دو کره کرده اند که یکی از محل های شیوع بیماری است.

کره جنوبی اعلام کرده است یافتن لاشه حیوان در یک و نیم کیلومتری بخش شمالی این مرز باعث بروز نگرانی های جدی از شیوع بیماری در یک کانون جدید شده است.

این کشور قبل از اینکه اقدام به ضد عفونی کردن منطقه با استفاده از بالگردهای نظامی کند با سازمان ملل رایزنی کرده و موضوع را به اطلاع کره شمالی رسانده است.

شیوع بیماری از ماه گذشته میلادی در کره جنوبی آغاز شد و از آن زمان تاکنون ۱۳ لاشه حیوان پیدا شده است.

این بیماری عمدتا از چین شروع شده است و پس از آن به کشورهای مغولستان، ویتنام و کره جنوبی نیز سرایت کرده است.

تب برفکی به انسان منتقل نمی شود اما برای خوک ها مرگبار است به علت شیوع گسترده در چین و از بین رفتن میلیون ها راس خوک، قیمت گوشت خوک به شکل سرسام آوری تا مرز ۵۰ درصد بالا رفته است.

وزارت کشاورزی چین در بیانیه اخیر خود آورده است از ماه اوت سال قبل به این طرف بیش از یک میلیون راس خوک معدوم و ۱۲۹ کانون شیوع بیماری در کشور شناسایی شده است.

برخی گزارش ها نیز حاکی است که بحران به مراتب از آمارهای اعلام شده شدیدتر است و ممکن است اپیدمی بیماری باعث شود تا چین به اجبار ۲۰۰ میلیون راس خوک را معدوم کند.

وزارت کشاورزی چین در این بیانیه هشدار داده است تب برفکی آفریقایی، کشور را تحت تاثیر منفی فراوان قرار داده و باعث سقوط بهای سهام شده است و همزمان بهای گوشت خوک در این کشور بسرعت در حال افزایش است.

این وزارتخانه تصریح کرده است تعداد خوک های مادر در یک سال گذشته تا ۲۱ درصد کاهش یافته است همین باعث خواهد شد تا عرضه گوشت این حیوان بتدریج مختل شود.

سال گذشته پس از شروع شیوع بیماری تب برفکی در چین بهای گوشت خوک ۲ درصد بالا رفت اما در ماه آوریل سال ۲۰۱۹ این میزان تورم بیش از ۳۶ درصد بوده است.

در سال گذشته میلادی اعلام شد که چین نزدیک به ۴۲۸ میلیون راس خوک دارد اما ارقام اداره ملی آمار چین نشان می دهد که این تعداد حالا به شدت کاهش یافته است.

 

منبع: انتخاب

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=15985

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.