• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
8

تلاش صنعت حمل و نقل هوایی برای فناوریهای سبز

  • کد خبر : 17485
  • ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱
تلاش صنعت حمل و نقل هوایی برای فناوریهای سبز

صنعت هوانوردی با ساخت هواپیماهای کاهش‌دهنده گازهای گلخانه‌ای و همچنین با تولید هواپیماهای الکتریکی، تلاش‌ خود را برای سبز شدن ادامه می‌دهد. پل اشتاین، مدیر ارشد فناوری سازنده موتور رولز رویس، به AFP گفت: “حمل و نقل هوایی تحت فشار قابل توجهی است. خطوط هوایی با ما همکاری می‌کنند تا مسیرهایی را برای افزایش دسترسی […]

صنعت هوانوردی با ساخت هواپیماهای کاهش‌دهنده گازهای گلخانه‌ای و همچنین با تولید هواپیماهای الکتریکی، تلاش‌ خود را برای سبز شدن ادامه می‌دهد.

پل اشتاین، مدیر ارشد فناوری سازنده موتور رولز رویس، به AFP گفت: “حمل و نقل هوایی تحت فشار قابل توجهی است. خطوط هوایی با ما همکاری می‌کنند تا مسیرهایی را برای افزایش دسترسی به سوخت‌های پایدار پیدا کنیم و  نشان دهیم که الکتریسیته تا چه مقدار می‌تواند بر محیط زیست تأثیر بگذارد.”

صنعت حمل و نقل هوایی تعهد کرده است که میزان انتشار کربن خالص خود را تا سال ۲۰۵۰ در مقایسه با سال ۲۰۰۵ تا ۵۰ درصد کاهش دهد و انگلیستان نیز تعهد داده است تا در همین تاریخ انتشار کربن را به صفر برساند.

در نمایشگاه هوایی سنگاپور، هواپیمای اروپایی ایرباس از یک مدل جت جدید رونمایی کرد که بال‌هایش با بدنه ادغام شده و دارای دو موتور در عقب خود است. طراحی برقی این مدل به معنای کاهش درگ آیرودینامیکی است و تولید‌کننده آن می‌گوید این پتانسیل را دارد که مصرف سوخت را تا ۲۰ درصد در مقایسه با هواپیماهای فعلی کاهش دهد. این مدل با طول ۲٫۲ متر با نام Dubbed Maveric اولین پرواز آزمایشی خود را در ژوئن سال گذشته انجام داده است.

در همین حال سازنده فرانسوی و ایتالیایی ATR به این نکته اشاره کرد که هواپیماهای turboprop این کشور ۴۰ درصد سوخت کمتری را در مقایسه با یک جت با همان اندازه مصرف می‌کند.

استفانو بورتولی، رئیس اجرایی ATR به AFP گفت: “این یک معامله بین مصرف سوخت و سرعت است. شما می‌توانید پنج الی ۱۰ دقیقه سرعت بالاتری با یک جت داشته باشید اما از نظر آلودگی، بیشتر آسیب می بینید.”

همچنین مراحل تولید هواپیماهای الکتریکی نیز انجام شده است. اولین هواپیمای کاملاً برقی جهان، که توسط شرکت مهندسی magniX طراحی شده است، پرواز آزمایشی خود را در ماه دسامبر در کانادا انجام داد.

شرکت سوئیسی Smartflyer در حال توسعه یک هواپیمای هیبریدی برقی برای چهار نفر است و قصد پرواز در سال ۲۰۲۲ را دارد.

سوخت‌های زیستی به عنوان راه‌حلی مهم در صنعت حمل و نقل هوایی برای کاهش انتشار کربن مورد توجه قرار گرفته‌اند و چندین شرکت هواپیمایی در سال‌های اخیر پروازهای تجاری خود را با استفاده از آن‌ها انجام داده‌اند. اما قیمت‌ این سوختها بالاتر از سوخت معمولی هستند.

علیرغم تمامی این تلاش‌ها، متخصصان محیط زیست با توجه به شواهد مخرب آب و هوا، صنعت هوانوردی را به آهسته حرکت کردن در مسیر سبز شدن، متهم می‌کنند.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=17485

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.