• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
6

بهره‌برداری از تاکسی هوایی شهری تا سال ۲۰۲۵ در کره جنوبی

  • کد خبر : 20660
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۹:۲۲
بهره‌برداری از تاکسی هوایی شهری تا سال ۲۰۲۵ در کره جنوبی

کره جنوبی امیدوار است تا سال ۲۰۲۵ خدمات تاکسی هوایی را در سئول، پایتخت این کشور راه‌اندازی کند، این کشور برای تحقق این هدف، طراحی و ساخت هواپیمای عمودپرواز الکتریکی (eVTOL) را سرعت می‌بخشد. این خبر در حالی منتشر می‌شود که وزارت زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی (MOLIT) تست خدمات UAM (تاکسی هوایی) […]

کره جنوبی امیدوار است تا سال ۲۰۲۵ خدمات تاکسی هوایی را در سئول، پایتخت این کشور راه‌اندازی کند، این کشور برای تحقق این هدف، طراحی و ساخت هواپیمای عمودپرواز الکتریکی (eVTOL) را سرعت می‌بخشد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که وزارت زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی (MOLIT) تست خدمات UAM (تاکسی هوایی) را در فرودگاه گیمپو سئول به منظور آزمایش و اعتبارسنجی عملیات بهره‌برداری تاکسی هوایی در یک محیط فرودگاهی آغاز کرده است.

MOLIT می‌گوید محیط فرودگاه جایی است که اولین خدمات تاکسی هوایی در سال ۲۰۲۵ قرار است انجام ‌شود تا مسافران را از فرودگاه به مرکز شهر سئول منتقل کند.

در این پرواز آزمایشی، یک هواپیمای Volocopter 2X eVTOL با خدمه به مدت پنج دقیقه به پرواز درآمد و مسافت در حدود ۳ کیلومتر را طی کرد.

شرکت Volocopter در بیانیه‌ای جداگانه می‌گوید این هواپیمای عمودپرواز حداکثر ارتفاع پرواز ۵۰ متر و سرعت ۴۵ کیلومتر در ساعت را دارد. این دومین نمایش عمومی Volocopter از هواپیمای eVTOL خود در سنگاپور است.

MOLIT بیان می‌کند که کار برای توسعه یک هواپیمای eVTOL بومی با هدف بهره‌برداری به عنوان تاکسی هوایی نیز در حال انجام است. این هواپیمای پنج نفره با نام OPPAV شناخته می شود و توسط موسسه تحقیقات هوافضای کره در حال توسعه و ساخت است.

MOLIT امیدوار است تا سال ۲۰۲۲ یک نمونه اولیه آماده پرواز آزمایشی داشته باشد و پروژه تا سال ۲۰۲۳ تکمیل شود و پس از آن نیز به مرحله تولید برسد.

کره جنوبی در سال‌های اخیر خدمات تاکسی هوایی را به یک موضوع مورد توجه تبدیل کرده است و طرح اولیه عملیات تاکسی هوایی در این کشور در سال ۲۰۲۰ ارائه شد.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=20660

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.