• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
10

استفاده هلیکوپتر CH-47F ارتش آمریکا از موتور قدرتمندتر T55 شرکت هانی ول

  • کد خبر : 19465
  • ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
استفاده هلیکوپتر CH-47F ارتش آمریکا از موتور قدرتمندتر T55 شرکت هانی ول

شرکت Honeywell با ارتش آمریکا توافق کرد تا نوع قدرتمندتری از موتور توربوشفت T55 خود را بر روی هلیکوپتر سنگین Boeing CH-47F Chinook به نمایش بگذارد. Honeywell اعلام داشت که موتور T55-GA-714C توانی معادل ۶۰۰۰ اسب بخار تولید می‌کند که نسبت به T55 فعلی که برای CH-47 دوموتوره استفاده می شود، ۲۵% توان بیش تری […]

شرکت Honeywell با ارتش آمریکا توافق کرد تا نوع قدرتمندتری از موتور توربوشفت T55 خود را بر روی هلیکوپتر سنگین Boeing CH-47F Chinook به نمایش بگذارد.

Honeywell اعلام داشت که موتور T55-GA-714C توانی معادل ۶۰۰۰ اسب بخار تولید می‌کند که نسبت به T55 فعلی که برای CH-47 دوموتوره استفاده می شود، ۲۵% توان بیش تری دارد. همچنین موتور جدید ۱۰% سوخت کمتری می‌سوزاند.

این شرکت ادعا می کند که به دلیل اصلاحات انجام شده، حفظ و نگهداری نوع جدید T55 آسان‌تر خواهد بود و هزینه‌های عملیاتی کمتری نیز دربر خواهد داشت.

تلاش Honeywell برای آزمایشات پس از آن صورت گرفت که ارتش آمریکا در سال ۲۰۱۹ با GE Aviation برای نمایش موتور توربوشفت GE Aviation T408 بر روی Chinook همکاری نمود. T408 برای بالگردهای سنگین Sikorsky CH-53K نیروی دریایی ایالات متحده ساخته شده بود و ۷۵۰۰ اسب بخار توان تولید می‌کند – ۲۵% بیش از T55 جدید ارائه شده توسط Honeywell.

Honeywell همچنین ادعا می‌کند که نصب T55 به روز شده، آسان‌تر خواهد بود.

این شرکت می‌گوید: “از آنجا که این موتور بر مبنای نسخه T55 است که در حال حاضر استفاده می شود، تقریباً هیچگونه تغییری در ایرفریم سازه لازم نیست و از همان ورودی، خروجی و ایرفریم موتور قبلی استفاده می‌شود. این امر موجب می‌شود که با ایجاد پیشرفت اساسی در موتور، ارتش و گارد ملی نیازی به آموزش پرسنل تعمیر و نگهداری و عملیاتی نداشته باشند.

Honeywell در نظر دارد گزینه خرید نوع جدید ساخته شده T55-GA-714C را به ارتش آمریکا ارائه داده یا موتورهای T55 موجود را ارتقاء دهد.

به عنوان بخشی از توافق‌نامه همکاری تحقیق و توسعه با ارتش ایالات متحده، این شرکت قصد دارد موتور T55 را روی هلیکوپتر CH-47F و در ویرجینیا به نمایش بگذارد. این آزمایشات باید تحت نظارت مرکز فرماندهی موشکی و هوانوردی توسعه توانمندی‌های رزمی ارتش آمریکا باشد.

اولین T55 در سال ۱۹۶۱ برای نصب روی CH-47A توسط سازنده اصلی Lyoming به ارتش آمریکا تحویل داده شد. توان این موتور ۲۰۵۰ اسب بخار بود.

 

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=19465

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.