• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
8

اخراج ۱۴۱۵ پرسنل شرکت Spirit به دلیل کاهش تولید ناشی از بحران ویروس کرونا

  • کد خبر : 18855
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
اخراج ۱۴۱۵ پرسنل شرکت Spirit به دلیل کاهش تولید ناشی از بحران ویروس کرونا

شرکت Spirit AeroSystems در پاسخ به برنامه‌های بوئینگ و ایرباس برای کاهش نرخ تولید هواپیماهای تجاری، بیش از ۱۴۵۰ کارمند دیگر خود را اخراج خواهد کرد. این خبر پس از آن منتشر شد که Spirit در اوایل سال جاری حدود ۲۸۰۰ کارگر را اخراج کرد. شرکت سازه های هوایی مستقر در Wichita، که در سال‌های […]

شرکت Spirit AeroSystems در پاسخ به برنامه‌های بوئینگ و ایرباس برای کاهش نرخ تولید هواپیماهای تجاری، بیش از ۱۴۵۰ کارمند دیگر خود را اخراج خواهد کرد.

این خبر پس از آن منتشر شد که Spirit در اوایل سال جاری حدود ۲۸۰۰ کارگر را اخراج کرد.

شرکت سازه های هوایی مستقر در Wichita، که در سال‌های اخیر برای تقریباً نیمی از درآمد خود به برنامه ۷۳۷ اعتماد کرده است، می‌گوید ۱۴۵۰ کارمند از ۱۵ ماه می،  کار خود را از دست خواهند داد.

این کاهش، در حدود ۱۴% از ۱۰۵۰۰ کارگر Spirit در ویچیتا را تحت تأثیر قرار می دهد. این شرکت می‌گوید که ۱۵۰۰۰ کارگر را در سطح جهانی استخدام کرده‌است.

این شرکت می‌افزاید: “در اواخر این ماه، کاهش‌های کوچکتری در سایت‌های باقی مانده در ایالات‌متحده رخ خواهد داد که کار تجاری انجام می‌دهند.” Spirit در حال بررسی الزامات کارمندان در تأسیسات غیر آمریکایی است و برنامه‌های خود را در هفته‌های آینده اعلام خواهد کرد.

Tom Gentile، مدیرعامل Spirit می‌گوید: “اقدامات ما به دنبال کاهش تقاضای مشتریانی است که میزان تولیدات خود را متناسب با تقاضای کمتر برای خرید هواپیما به دلیل تأثیر COVID-19 کاهش داده‌اند.”

در ۲۹ آوریل، بوئینگ اعلام کرد که قصد دارد تولید ۷۳۷ Max را با نرخ پایین از سر بگیرد و تنها ۳۱ فروند هواپیما را به صورت ماهانه در سال ۲۰۲۱ تولید کند. پیش از زمین گیر شدن Max در مارس ۲۰۱۹، بوئینگ ۵۲ فروند از این هواپیما را تولید می کرد و قصد داشت تولیدات خود را به حدود ۵۷ فروند در ماه برساند. بوئینگ انتظار دارد تحویل هواپیماها، حداکثر در سه ماهه سوم سال آغاز شود.

علاوه بر این، بوئینگ امسال تولید ماهانه هواپیمای بوئینگ ۷۸۷ را از ۱۴ الی ۱۰ فروند، به ۷ فروند در سال ۲۰۲۲ کاهش می‌دهد. همچنین این میزان برای هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ از ۵ هواپیما در ماه به ۳ فروند کاهش می‌یابد.

علاوه بر کاهش تولید، بوئینگ در حدود ۱۰% از نیروی کار خود یا حدود ۱۶۰۰۰ کارمند خود را نیز کاهش می‌دهد.

به همین ترتیب، ایرباس نیز تولید هواپیماهای A320neo را از ۶۰ فروند به ۴۰ فروند کاهش داده و تعداد تولیدات A330 و A350 را اصلاح کرده است.

به گفته این شرکت، اخراج پرسنل تأثیری بر برنامه‌های نظامی Spirit ندارد و این شرکت ممکن است برخی از کارگران تجاری خود را به بخش دفاعی منتقل کند.

Spirit اضافه می‌کند که حدود ۷۰۰ کارگر خود را به یک پروژه ویژه موقت برای تولید تجهیزات پزشکی در ویچیتا منتقل می‌کند. احتمالاً این کار تا اکتبر ادامه خواهد یافت.

در ماه ژانویه، Spirit در ویچیتا ۲۸۰۰ تن را به دلیل تصمیم بوئینگ برای تعلیق تولید ۷۳۷ ماکس با توجه به زمین گیر شدن این نوع، اخراج کرد. سپس در اوایل آوریل، Spirit تعداد نامشخصی از حکم مرخصی را برای کارکنان خود اعلام کرد.

 

 

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=18855

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.