• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
11

کاوشگر خورشیدی پارکر: نخستین بازدید انسان از یک ستاره

  • کد خبر : 12888
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰:۵۳
کاوشگر خورشیدی پارکر: نخستین بازدید انسان از یک ستاره

مأموریت تاریخی کاوشگر خورشیدی پارکر دانش ما از خورشید را متحول خواهد کرد. تغییرات روی خورشید می‌تواند در کل منظومه شمسی انتشار یافته و بر روی زمین و دیگر سیارات تأثیر بگذارد. کاوشگر خورشیدی پارکر به داخل اتمسفر خورشید سفر خواهد کرد و با شرایط حرارتی و تشعشعاتی شدیدی روبرو خواهد شد. سفر به خورشید […]

مأموریت تاریخی کاوشگر خورشیدی پارکر دانش ما از خورشید را متحول خواهد کرد. تغییرات روی خورشید می‌تواند در کل منظومه شمسی انتشار یافته و بر روی زمین و دیگر سیارات تأثیر بگذارد. کاوشگر خورشیدی پارکر به داخل اتمسفر خورشید سفر خواهد کرد و با شرایط حرارتی و تشعشعاتی شدیدی روبرو خواهد شد.

کاوشگر خورشیدی پارکر: نخستین بازدید انسان از یک ستاره

سفر به خورشید

کاوشگر خورشیدی پارکر برای گشودن رازهای اتمسفر خورشید، از گرانش سیاره زهره طی هفت سال استفاده خواهد کرد تا بتواند مدار خود را به خورشید نزدیک نماید.فضاپیما به درون اتمسفر خورشید و تا ارتفاع ۳٫۸ مایلی سطح این ستاره سفر خواهد کرد. این فاصله هفت برابر نزدیک‌تر از هر فضاپیمای دیگری به خورشید است.

برای اولین بار کاوشگر خورشیدی پارکر با پرواز به بیرونی‌ترین قسمت از اتمسفر خورشید، که به تاج خورشیدی شناخته می‌شود، با بهره‌گیری از مجموعه‌ای از ابزار اندازه‌گیری و تصویربرداری درک ما از تاج خورشیدی را متحول کرده و دانش ما از مبدأ و تکامل بادهای خورشیدی گسترش خواهد داد. همچنین این کاوشگر به توانایی ما در پیش‌بینی تغییرات در محیط اطراف زمین کمک شایانی خواهد کرد، که بر زندگی و تکنولوژی روی زمین تأثیرگذار خواهد بود.

کاوش بی‌نهایت

کاوشگر خورشیدی پارکر تحقیقات علمی خود را در ناحیه خطرناکی از حرارت و تشعشعات خورشیدی شدید انجام خواهد داد. این فضاپیما به قدری به خورشید نزدیک خواهد شد تا افزایش سرعت بادهای خورشیدی (از مادون صوت تا فراصوت) را نظاره نموده، و به درون زادگاه ذرات خورشیدی پرواز نماید.

برای انجام این تحقیقات بی‌سابقه، فضاپیما و ابزارهای آن باید در برابر حرارت خورشید توسط یک سپر ۴٫۵ اینچی از جنس کربن-کامپوزیت محافظت شوند. این سپر باید بتواند در مقابل دمای بیرون فضاپیما که به نزدیکی ۲۵۰۰ درجه فارنهایت نیز می‌رسد، دوام بیاورد.

علم خورشید

بررسی نحوه انتقال انرژی و حرارت درون تاج خورشیدی، اکتشاف آن چه که بادهای خورشیدی را شتاب می‌دهد، و ذرات پرانرژی خورشیدی اصلی‌ترین اهداف برای این مأموریت می‌باشند. دانشمندان برای بیش از ۶۰ سال به دنبال پاسخ این پرسش‌ها بوده‌اند، اما این تحقیقات نیازمند ارسال کاوشگری به داخل تاج خورشیدی با دمای ۲۵۰۰ درجه فارنهایت می‌باشد. امروزه، این امر با پیشرفت‌های مهندسی حرارتی امکان‌پذیر شده است. کاوشگر خورشیدی پارکر چهار ابزار اندازه‌گیری برای مطالعه میدان‌های مغناطیسی، پلاسما و ذرات پرانرژی، و تصویربرداری از بادهای خورشیدی با خود حمل خواهد کرد.

همکاری برای موفقیت

کاوشگر خورشیدی پارکر بخشی از برنامه «زندگی با یک ستاره» ناسا می‌باشد و هدف آن اکتشاف جنبه‌های مختلف سیستم خورشید-زمین است که به طور مستقیم روی زندگی و جامعه اثر می‌گذارد. برنامه پروازی زندگی با یک ستاره توسط مرکز فضایی گادرد در مریلند، برای سازمان مأموریت علمی ناسا در واشنگتن مدیریت می‌شود. آزمایشگاه فیزیک کاربردی دانشگاه جان هاپکینز در مریلند، مأموریت را برای ناسا مدیریت می‌کند.

 

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=12888

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.