• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
7

سیستم چتر نجات کپسول «کرو دراگون» شرکت اسپیس ایکس ۱۳ بار آزمایش شد

  • کد خبر : 16324
  • ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
سیستم چتر نجات کپسول «کرو دراگون» شرکت اسپیس ایکس ۱۳ بار آزمایش شد

کمپانی هوافضایی اسپیس ایکس (SpaceX) سیزده بار سیستم چتر نجات کپسول «کرو دراگون» (Crew Dragon) را به طور موفقیت آمیز آزمایش کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، اسپیس ایکس آزمایش چتر نجات کپسول «کرو دراگون» (Crew Dragon) را انجام داد. در صورتیکه اختلالی در عملیات این کپسول به وجود بیاید، این سیستم […]

سیستم چتر نجات کپسول «کرو دراگون» شرکت اسپیس ایکس 13 بار آزمایش شد

کمپانی هوافضایی اسپیس ایکس (SpaceX) سیزده بار سیستم چتر نجات کپسول «کرو دراگون» (Crew Dragon) را به طور موفقیت آمیز آزمایش کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، اسپیس ایکس آزمایش چتر نجات کپسول «کرو دراگون» (Crew Dragon) را انجام داد. در صورتیکه اختلالی در عملیات این کپسول به وجود بیاید، این سیستم فعال می شود.

در همین راستا اسپیس ایکس در حساب کاربری توئیتر خود ویدئویی کوتاه از فرود یک کپسول همراه سه چتر نجات را منتشر و اعلام کرد تاکنون این سیستم ۱۳ بار با موفقیت آزمایش شده است.

سیستم چتر نجات کپسول «کرو دراگون» شرکت اسپیس ایکس 13 بار آزمایش شد

این آزمایش نقطه عطف مهمی در توسعه کپسول مذکور است. الون ماسک مدیر ارشد اجرایی اسپیس ایکس ماه گذشته گفت: ما به طور حتم می خواهیم قبل از ارسال فضانوردان به فضا با این کپسول حداقل ۱۰ آزمایش موفقیت آمیز پشت سرهم اجرا کنیم. به این ترتیب مشخص می شود سیستم چتر نجات Mark۳ عملکرد مناسبی دارد.

البته چتر نجات به کاررفته در این آزمایش با نمونه قبلی متفاوت است. بندهای این چتر نجات به جای نایلون از جنس «زایلون» ساخته شده که یک ماده پلیمری قدرتمندتر است. این ماده در دانشگاه استنفورد ابداع شده است.

چندی قبل ماسک در دیدار با جیم بریدنستاین مدیر ناسا اعلام کرد کپسول دراگون نخستین پرتاب آزمایشی سرنشین دار این کپسول را در سه ماهه نخست ۲۰۲۰ انجام می دهد.

اما اسپیس ایکس قبل از انجام این آزمایش باید تست های استاتیک لغو ماموریت را انجام دهد. 

 

منبع: خبرگزاری مهر

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=16324

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.