• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
9

پروگرس ۷۱ به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید

  • کد خبر : 13762
  • ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
پروگرس ۷۱ به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید

فضاپیمای حمل تجهیزات روسی موسوم به “پروگرس ۷۱” (Progress 71) که روز جمعه سوار بر موشک سایوز عازم ایستگاه فضایی بین‌المللی شده بود، به این ایستگاه متصل شد. ناو تدارکاتی “پروگرس” که با نام‌های “پروگرس ۷۱” و “پروگرس ام‌اس-۱۰” نیز شناخته می‌شود، حدودا ۳ تن تجهیزات، آب و سوخت را به همراه داشت با موشک […]

فضاپیمای حمل تجهیزات روسی موسوم به “پروگرس ۷۱” (Progress 71) که روز جمعه سوار بر موشک سایوز عازم ایستگاه فضایی بین‌المللی شده بود، به این ایستگاه متصل شد.

ناو تدارکاتی “پروگرس” که با نام‌های “پروگرس ۷۱” و “پروگرس ام‌اس-۱۰” نیز شناخته می‌شود، حدودا ۳ تن تجهیزات، آب و سوخت را به همراه داشت با موشک سایوز از بایکونور قزاقستان سفری دو روزه را به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی آغاز کرد.

این پرتاب روز جمعه در آسمان صاف نیمه‌شب ناحیه بایکونور از سکوی شماره ۱ به سوی ایستگاه فضایی صورت گرفت و کمتر از ۹ دقیقه بعد ناو باربری پروگرس از مرحله سوم جدا شد و باتری‌های خورشیدی قدرتمند و آنتن‌های ناوبری خود را باز کرد .

مقامات ناسا بعد از این عملیات که به شکل زنده پخش می‌شد، تایید کردند که داده‌های ارسالی از پروگرس نشان می‌دهد سامانه‌های پروگرس برای رسیدن به ایستگاه فضایی فعال شدند.

موشکی که روز جمعه زمین را به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی ترک کرد، “سایوز اف-گ”، همان معروف‌ترین موشک روسی است که برای فرستادن گروه‌های خدمه ایستگاه فضایی استفاده می‌شود و در جریان پرتاب ناو کیهانی “سایوز ام.اس-۱۰” دچار مشکل فنی شد.

با پرتاب موفقیت آمیز پروگرس, سازمان فضایی روسیه چراغ سبز برای سفر فضانوردان “سایوز ام.اس-۱۱” در روز ۳ دسامبر با استفاده از سایوز اف-گ را به دست آورد.

پروگرسساعاتی قبل به ایستگاه فضایی متصل شد و بیش از ۲٫۸ تن تجهیزات و کالا برای خدمه ایستگاه را به آنجا رساند .

حدود ۱۳۰۰ کیلوگرم محموله خشک شامل غذا، لباس، لوازم، آزمایش و قطعات یدکی بسته‌بندی شده در بخش باربری قرار دارد. این اقلام به صورت دستی توسط خدمه ایستگاه تخلیه می‌شوند.

همچنین مخازن حاوی حدود ۷۵۰ کیلوگرم سوخت، ۴۴۰ کیلوگرم آب، ۵۰ کیلوگرم اکسیژن و ۲۴ کیلوگرم هوا با این سفینه به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=13762

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.