• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
8

هواپیمای فضایی Dream Chaser توسط موشک Vulcan پرتاب خواهد شد

  • کد خبر : 15542
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲:۲۹
هواپیمای فضایی Dream Chaser توسط موشک Vulcan پرتاب خواهد شد

دیریم چیسر “Dream Chaser” و ولکان “Vulcan” شش ماموریت باری به ایستگاه فضایی را بر عهده خواهند داشت. هواپیمای فضایی Dream Chaser سفر جدیدی به ایستگاه فضایی بین‌المللی داشته است. این وسیله مشابه شاتل فضایی است. شرکت سازنده این هواپیمای فضایی، Sierra Nevada در روز ۱۴ آگوست اعلام کرد که قصد دارد اولین پرواز آزمایشی […]

هواپیمای فضایی Dream Chaser توسط موشک Vulcan پرتاب خواهد شد

دیریم چیسر “Dream Chaser” و ولکان “Vulcan” شش ماموریت باری به ایستگاه فضایی را بر عهده خواهند داشت. هواپیمای فضایی Dream Chaser سفر جدیدی به ایستگاه فضایی بین‌المللی داشته است.

این وسیله مشابه شاتل فضایی است. شرکت سازنده این هواپیمای فضایی، Sierra Nevada در روز ۱۴ آگوست اعلام کرد که قصد دارد اولین پرواز آزمایشی این وسیله را توسط موشک Vulcan ساخت شرکت United Launch Alliance در سال ۲۰۲۱ انجام دهد. با کمک موشک جدید Vulcan، شرکت Sierra Nevada قصد دارد تا ۱۲۰۰۰ پوند معادل ۵۴۰۰ کیلوگرم محموله را در مدت ۶ ماه به ایستگاه فضایی برساند.

تام برونو، مدیر اجرایی United Launch Alliance می‌گوید: “اولین لحظه‌ای که این وسیله را دیدم، از هوادران و حامیان این وسیله نقلیه شگفت‌انگیز شده بودم. برای ما بسیار هیجان‌انگیز است که Dream Chaser اولین ماموریت و پرواز خود را با موشک Vulcan انجام می‌دهد.”

هواپیمای فضایی Dream Chaser توسط موشک Vulcan پرتاب خواهد شد

Dream Chaser قرار است جدیدترین ناوگان فضایی حمل بار ناسا برای ارسال محموله به ایستگاه فضایی بین‌المللی باشد. در حال حاضر، ناسا از فضاپیماهای Cygnus ساخت Northrop Grumman و Dragon ساخت SpaceX؛ روسیه از فضاپیمای Progress و ژاپن از فضاپیمای HTV استفاده می‌کنند.

این فضاپیما در اصل برای حمل انسان به فضا طراحی شده بود اما در رقابت با SpaceX و Boeing در برنامه حمل انسان به فضای ناسا در سال ۲۰۱۴ شکست خورد. پس از آن در سال ۲۰۱۶ ناسا، Dream Chaser را برای شش ماموریت حمل بار به ایستگاه فضایی تا سال ۲۰۲۴ انتخاب کرد.

هواپیمای فضایی Dream Chaser توسط موشک Vulcan پرتاب خواهد شد

Dream Chaser از سال ۲۰۰۴ در حال توسعه است و تاکنون چندین بار تست شده است. آخرین تست آن در سال ۲۰۱۷ بود که آزمایش پرواز سقوط آزاد آن بر فراز کویر Mojave واقع در کالیفرنیا انجام شد. در همین حین، شرکت United Launch Alliance نیز از سال ۲۰۱۴ نسل جدید موشک‌های خود با نام Vulcan Centaur را توسعه داده است که در نهایت منجر به انتخاب این موشک برای جایگزین موشک Atlas V شد. نیروی هوایی ایالات متحده برای توسعه این موشک تحت برنامه رقابتی امنیت پرتاب‌های فضایی ملی حدود ۹۶۷ میلیون دلار به این شرکت جایزه اهدا کرد.

هواپیمای فضایی Dream Chaser توسط موشک Vulcan پرتاب خواهد شد

در سال ۲۰۱۷، United Launch Alliance اعلام کرد اولین ماموریت Dream Chaser بر روی موشک Atlas V انجام خواهد شد اما اکنون این شرکت در نظر دارد از موشک Vulcan برای هر شش ماموریت حمل بار به ایستگاه فضایی استفاده کند.

برونو گفت: “با این وجود، Atlas V همچنان می‌تواند گزینه پرتاب Dream Chaser باشد اما این اتفاق زمانی می‌افتد که موشک Vulcan آماده پرتاب نباشد و توسعه آن عقب افتاده باشد.”

 

 

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=15542

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.