• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
7

پرتاب ناموفق Soyuz – فرود اضطراری خدمه روسی-آمریکایی ایستگاه فضایی

  • کد خبر : 13424
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳
پرتاب ناموفق Soyuz – فرود اضطراری خدمه روسی-آمریکایی ایستگاه فضایی

در ۱۱ اکتبر، ناسا اعلام کرد پرتابگر Soyuz طی صعود خود برای فرستادن خدمه روسی-آمریکایی به ایستگاه فضایی بین‌المللی شکست خورد و کپسول سرنشینان به زمین باز می‌گردد. سخنگوی ناسا تایید کرد که با سرنشینان کپسول در ارتباط است و آن‌ها در وضعیت خوبی قرار دارند. وی همچنین افزود، عملیات نجات و دیدار دوباره سرنشینان […]

در ۱۱ اکتبر، ناسا اعلام کرد پرتابگر Soyuz طی صعود خود برای فرستادن خدمه روسی-آمریکایی به ایستگاه فضایی بین‌المللی شکست خورد و کپسول سرنشینان به زمین باز می‌گردد. سخنگوی ناسا تایید کرد که با سرنشینان کپسول در ارتباط است و آن‌ها در وضعیت خوبی قرار دارند. وی همچنین افزود، عملیات نجات و دیدار دوباره سرنشینان حدود یک ساعت و نیم زمان می‌برد.

پرتاب ناموفق Soyuz - فرود اضطراری خدمه روسی-آمریکایی ایستگاه فضایی

پرتابگر Soyuz و کپسول فضایی Soyuz MS-10 از پایگاه پرتاب بایکونور قزاقستان، حدود ساعت ۴:۴۷ قبل از ظهر پرتاب شد. سرنشینان این کپسول فضایی Nick Hague و Aleksey Ovchinin بودند که قصد پیوستن به تیم سه نفره Expedition 57 در ایستگاه بین‌المللی فضایی را داشتند. اما چند دقیقه بعد از پرتاب، پرتابگر با مشکل مواجه شد و کپسول سایوز به حالت بازگشت بالستیک فعال شد. تیم جستجو و نجات از قبل در حالت آماده‌باش قرار داشته‌اند و پس از این حادثه هلیکوپترها برای جستجوی کپسول فضایی فرستاده شدند.

پرتاب ناموفق Soyuz - فرود اضطراری خدمه روسی-آمریکایی ایستگاه فضایی

ناسا جزئیات زیادی درباره شکست ماموریت امروز ارائه نکرده است اما گمان می‌رود مشکل از بوستر جدایش بود. در جریان پخش زنده طی پرتاب نیز کنترل ماموریت احتمال داد که این حادثه در اثر شکست جدایش بوستر از کپسول Soyuz رخ داده است. اگر این پرتاب با موفقیت انجام می‌شد طبق برنامه‌ریزی انجام شده این دو فضانورد در ساعات پایانی امروز پس از طی مسیر کوتاه پروازی بطول ۶ ساعت و ۴ بار چرخیدن به دور زمین به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌رسیدند.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=13424

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.