• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
8

ناو تدارکاتی پروگرس توسط موشک سایوز به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام شد

  • کد خبر : 13736
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
ناو تدارکاتی پروگرس توسط موشک سایوز به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام شد

ناو تدارکاتی پروگرس ام.اس-۱۰ که حدودا سه تن تجهیزات، آب و سوخت را به همراه داشت با موشک سایوز اف-گ از بایکونور قزاقستان سفری دو روزه را به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی آغاز کرد. پرتاب در آسمان صاف نیمه‌شب ناحیه بایکونور از سکوی شماره-۱ بایکونور در ساعت ۱۸:۱۴ : ۰۸(بوقت گرینویچ) روز جمعه به سوی […]

ناو تدارکاتی پروگرس ام.اس-۱۰ که حدودا سه تن تجهیزات، آب و سوخت را به همراه داشت با موشک سایوز اف-گ از بایکونور قزاقستان سفری دو روزه را به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی آغاز کرد.

ناو تدارکاتی پروگرس توسط موشک سایوز به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام شد

پرتاب در آسمان صاف نیمه‌شب ناحیه بایکونور از سکوی شماره-۱ بایکونور در ساعت ۱۸:۱۴ : ۰۸(بوقت گرینویچ) روز جمعه به سوی ایستگاه فضایی بین‌المللی صورت گرفت و کمتر از ۹ دقیقه بعد ناو تدارکاتی پروگرس از مرحله سوم جدا شد و باتری‌های خورشیدی قدرتمند و آنتن‌های ناوبری را باز کرد .

مقامات ناسا بعد از این عملیات که به شکل زنده پخش می‌شد، تایید کردند که داده‌های ارسالی از ناو تدارکاتی پروگرس نشان می‌دهد سامانه‌های پروگرس ام.اس-۱۰ برای رسیدن به ایستگاه فضایی فعال شده‌اند.

موشکی که روز جمعه زمین را به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی ترک کرد، سایوز اف-گ، همان معروف‌ترین موشک روسی است که برای فرستادن گروه‌های خدمه ایستگاه فضایی استفاده می‌شود و در جریان پرتاب ناو کیهانی سایوز ام.اس-۱۰ دچار مشکل فنی شد.

با پرتاب موفقیت آمیز پروگرس, سازمان فضایی روسیه چراغ سبز برای سفر فضانوردان سایوز ام.اس-۱۱در روز ۳ دسامبر با استفاده از سایوز اف-گ را به دست آورد.

ناو تدارکاتی پروگرس ام.اس-۱۰ قرار است در ساعت ۱۹:۲۹ روز یکشنبه (به وقت گرینویچ) به واحد زوزدای ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شود و بیش از ۲.۸ تن تجهیزات و کالا برای خدمه ایستگاه را به آنجا برساند.

حدود ۱،۳۰۰ کیلوگرم محموله خشک شامل غذا، لباس، لوازم، آزمایش و قطعات یدکی بسته‌بندی شده در بخش باربری قرار دارد. این اقلام به صورت دستی توسط خدمه ایستگاه تخلیه می‌شود.

همچنین مخازن حاوی حدود ۷۵۰ کیلوگرم سوخت، ۴۴۰ کیلوگرم آب، ۵۰ کیلوگرم اکسیژن و ۲۴ کیلوگرم هوا با این سفینه به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد رسید.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=13736

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.