• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
9

متخصصان اعتقاد دارند ناسا لباس فضایی مناسبی برای پروژه “آرتمیس” ندارد

  • کد خبر : 15724
  • ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
متخصصان اعتقاد دارند ناسا لباس فضایی مناسبی برای پروژه “آرتمیس” ندارد

متخصصان ایمنی فعالیت‌های ناسا در نشست جدیدی که در مورد پروژه “آرتمیس” برگزار شده، اعلام کردند که ناسا، فاقد لباس فضایی مناسب برای این ماموریت است. به گزارش ایسنا و به نقل از بیزینس‌اینسایدر، ناسا قصد دارد در سال ۲۰۲۴ طی پروژه‌ای موسوم به “آرتمیس”(Artemis)، فضانوردان را روی ماه فرود بیاورد. هدف ناسا این است […]

متخصصان اعتقاد دارند ناسا لباس فضایی مناسبی برای پروژه "آرتمیس" ندارد

متخصصان ایمنی فعالیت‌های ناسا در نشست جدیدی که در مورد پروژه “آرتمیس” برگزار شده، اعلام کردند که ناسا، فاقد لباس فضایی مناسب برای این ماموریت است.

به گزارش ایسنا و به نقل از بیزینس‌اینسایدر، ناسا قصد دارد در سال ۲۰۲۴ طی پروژه‌ای موسوم به “آرتمیس”(Artemis)، فضانوردان را روی ماه فرود بیاورد. هدف ناسا این است که طی پروژه آرتمیس، امکان بازگشت انسان به ماه را فراهم کند و تا سال ۲۰۲۴، نخستین فضانورد زن را به همراه یک فضانورد مرد روی سطح ماه فرود آورد. آخرین باری که انسان توانست روی ماه قدم بگذارد، در دسامبر سال ۱۹۷۲ بود و ناسا قصد دارد برای رسیدن دوباره به این هدف تلاش کند.

گروهی از متخصصانی که فعالیت‌های ناسا را بررسی می‌کنند، معتقدند که این آژانس فضایی، لباس فضایی مناسب را برای چنین پروژه‌ای در اختیار ندارد.

“ساندرا ماگنوس”(Sandra Magnus)، از اعضای این گروه، در نشست متخصصان ایمنی سفرهای فضایی گفت: برای اینکه پوتین‌های فضانوردان، روی ماه قرار بگیرند، به یک سیستم داخلی نیاز دارند.

ماگنوس و بقیه اعضای گروه باور دارند که ناسا باید تلاش‌های پژوهشی کنونی در مورد لباس مخصوص فضانوردی را به یک برنامه کامل تبدیل کند و به آن بودجه، مهلت و اعتبار بدهد. این گروه که فعالیت مستقل دارد، عملکرد ایمنی ناسا را ارزیابی می‌کند و توصیه‌هایی را برای بهبود عملکرد این آژانس فضایی به آن ارائه می‌دهد.

ماگنوس که تاکنون دو بار به “ایستگاه فضایی بین‌المللی”(ISS) رفته و بیش از پنج ماه را در مدار سپری کرده، معتقد است که ناسا برای پروژه آرتمیس، لباس فضایی مناسب در اختیار ندارد.

وی افزود: لباس‌های فضایی، مانند یک سفینه فضایی تک‌نفره هستند که به سطح مشخصی از بودجه و رسیدگی نیاز دارند. این لباس‌های پیچیده، نیازهای امنیتی خاصی را می‌طلبند و نه تنها بخش مهمی از برنامه سفر به ماه هستند، بلکه در مسیر اکتشافی انسان طی سفرهای فضایی نیز نقش دارند.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=15724

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.