• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
9

ماهواره تصویربرداری نظامی فرانسه به فضا پرتاب شد

  • کد خبر : 14052
  • ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۳
ماهواره تصویربرداری نظامی فرانسه به فضا پرتاب شد

فرانسه اولین ماهواره از سه ماهواره تصویربرداری نظامی نسل جدید خود را به فضا فرستاد. این ماهواره نظامی ۳.۵ میلیون تنی قابلیت وضوح بهتری دارد. وزارت دفاع فرانسه نخستین ماهواره نظامی نسل جدید را به فضا فرستاد. فرانسه قرار است ۳ ماهواره شناسایی نسل جدید به فضا بفرستد تا پس از عملیاتی شدن نهایی جایگزین […]

فرانسه اولین ماهواره از سه ماهواره تصویربرداری نظامی نسل جدید خود را به فضا فرستاد. این ماهواره نظامی ۳.۵ میلیون تنی قابلیت وضوح بهتری دارد.

ماهواره تصویربرداری نظامی فرانسه به فضا پرتاب شد

وزارت دفاع فرانسه نخستین ماهواره نظامی نسل جدید را به فضا فرستاد. فرانسه قرار است ۳ ماهواره شناسایی نسل جدید به فضا بفرستد تا پس از عملیاتی شدن نهایی جایگزین “سیستم هلیوس” (Helios system) شوند.

ماهواره Composante Spatials Optique یا CSO-۱، از مقر فضایی گینه همراه یک موشک سایوز به فضا ارسال شد. این ماهواره به مدار قطبی با ارتفاعی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ مایل ارسال شد. قرار است ماهواره مذکور ۱۲ سال در این ارتفاع بماند.

هرچند جزییات فنی CSO- ۱ همچنان محرمانه است، اما وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد قابلیت وضوح تصویربرداری ماهواره جدید بهبود یافته و می‌تواند منطقه جغرافیایی وسیع‌تری را بررسی کند.

وزن این ماهواره حدود ۳.۵ تن است و CSO- ۱ با سرمایه آلمان (در مقابل اجازه دسترسی به تصاویر ارسالی ماهواره به زمین)، سوئد (که یک ایستگاه ردیابی زمینی را برای ماهواره فراهم می‌کند) و بلژیک ساخته شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=14052

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.