• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
6

ماهواره‌های منظومه‌ای هونگیوم – نخستین ماهواره توسط موشک لانگ مارچ پرتاب شد

  • کد خبر : 14069
  • ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
ماهواره‌های منظومه‌ای هونگیوم – نخستین ماهواره توسط موشک لانگ مارچ پرتاب شد

سازمان فضایی چین نخستین ماهواره از گروه ماهواره‌های منظومه‌ای هونگیوم را به فضا فرستاد. براساس گفته ژانگ ژانگیانگ یکی از مسئولان شرکت علوم و صنعت هوافضا چین این پرتاب برای بررسی فناوری‌های ارتباطی پهنای باند شبکه ماهواره‌ای “هونگیوم” صورت گرفته است. فرستادن هونگیوم، سی و هفتمین پرتاب چین در سال ۲۰۱۸ به شمار می‌رود. براساس […]

سازمان فضایی چین نخستین ماهواره از گروه ماهواره‌های منظومه‌ای هونگیوم را به فضا فرستاد.

ماهواره‌های منظومه‌ای هونگیوم - نخستین ماهواره توسط موشک لانگ مارچ پرتاب شد

براساس گفته ژانگ ژانگیانگ یکی از مسئولان شرکت علوم و صنعت هوافضا چین این پرتاب برای بررسی فناوری‌های ارتباطی پهنای باند شبکه ماهواره‌ای “هونگیوم” صورت گرفته است.

فرستادن هونگیوم، سی و هفتمین پرتاب چین در سال ۲۰۱۸ به شمار می‌رود. براساس طرح ارائه شده توسط شرکت علوم و صنعت هوافضا چین که بزرگترین سازنده فناوری‌های فضایی این کشور به شمار می‌رود و ساخت هونگیوم را بر عهده دارد، شبکه ماهواره‌ ای هونگیوم پس از استقرار ۱۵۶ ماهواره ارتباطی در ارتفاع‌های ۱۶۰ تا ۲۰۰۰ کیلومتر مدار زمین، می‌تواند کلیه نقاط کره زمین از جمله قطب شمال و جنوب را تحت پوشش قرار دهد.

بنا به گفته ژانگ ژانگیانگ هر کدام از ماهواره‌های این شبکه که قرار است تا سال ۲۰۲۲ تکمیل شود می‌توانند ۵۰۰ مگابایت اطلاعات را در هر ثانیه انتقال دهند. وی می‌گوید پس از آزمایش نخستین هونگیوم و اثبات توانایی‌های مورد نظر، به منظور انجام مرحله دوم آزمایش، چهار ماهواره دیگر تا پایان سال ۲۰۲۰ به فضا پرتاب خواهد شد که شبکه کوچک اولیه را تشکیل دهند. براساس نتایج به دست آمده از کار این شبکه، بقیه ماهواره‌ها به تدریج راهی مدارهای مورد نظر در اطراف زمین می‌شوند.

کار بر روی برنامه شبکه ماهواره‌ای هونگیوم از سپتامبر ۲۰۱۶ توسط شرکت علوم و صنعت هوافضا چین به منظور دادن پوشش ارتباطی تلفنی و خدمات اینترنت به کلیه نقاط بر روی کره زمین حتی هواپیما یا کشتی با هزینه‌های خدماتی کمتر نسبت به شبکه‌های ارتباطی ماهواره‌ای دیگر با ارائه خدمات ارتباطی ۲۴ ساعته به کاربران آغاز شد.

ژانگیانگ می‌گوید: “هونگیوم کاربران ما را قادر می‌سازد از خدمات اینترنت باند پهن بدون توجه به اینکه آیا آنها در بیابان، دریا و یا هواپیما هستند بهره ببرند و کمک خواهد کرد که مردم در مناطق توسعه نیافته هم با اقصی نقاط جهان مرتبط شوند.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=14069

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.