• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
8

طراحی رادار برای سازمان هواپیمایی کشوری توسط دانشگاه صنعتی اصفهان

  • کد خبر : 16320
  • ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
طراحی رادار برای سازمان هواپیمایی کشوری توسط دانشگاه صنعتی اصفهان

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان به دستاوردهای پژوهشگران این دانشگاه اشاره کرد و گفت: قرار است این دانشگاه برای سازمان هواپیمایی کشوری، رادارهای حمل و نقل هوایی غیرنظامی طراحی کند. سید مهدی ابطحی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره اهم پروژه های در دست اقدام این دانشگاه، اظهار کرد: ما براساس اولویت بندیها، فعالیت هایی را […]

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان به دستاوردهای پژوهشگران این دانشگاه اشاره کرد و گفت: قرار است این دانشگاه برای سازمان هواپیمایی کشوری، رادارهای حمل و نقل هوایی غیرنظامی طراحی کند.

سید مهدی ابطحی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره اهم پروژه های در دست اقدام این دانشگاه، اظهار کرد: ما براساس اولویت بندیها، فعالیت هایی را در زمینه های مختلف آغاز کردیم که اکنون در شرف دستیابی به محصولات نهایی است.  

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان همچنین به طراحی و تولید بویه های هواشناسی در این دانشگاه اشاره کرد و ادامه داد: قبلا با تکیه بر فناوری خاص موجود در دانشگاه صنعتی اصفهان، موفق به طراحی، تولید و استقرار یازده دستگاه بویه هواشناسی در خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر شده بودیم و اکنون در راستای توسعه فعالیت ها به سفارش دستگاه های ذیربط، برنامه افزایش این بویه ها را تا ۳۰ دستگاه در دست اجرا داریم.  

وی ادامه داد: بویه های هواشناسی اطلاعات هواشناسی مربوط به موج، دما، رطوبت و سایر فاکتور را به ساحل مخابره می کنند.

ابطحی عقد قرارداد با سازمان هواپیمایی کشوری را برای طراحی و ساخت رادارهای حمل و نقل هوایی غیرنظامی  (civil aviation) یکی دیگر از اقدامات مهم دانشگاه صنعتی اصفهان برشمرد و گفت: با توجه به تجربه سالیان متمادی این دانشگاه در این حوزه، امیدواریم که خدمتی شایان توجه به هواپیمایی کشوری ارائه دهیم.

 

منبع: خبرگزاری مهر

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=16320

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.