• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
8

شراکت ExoAnalytic و NorthStar E&S برای شناسایی و مقابله با زباله‌های فضایی

  • کد خبر : 14580
  • ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
شراکت ExoAnalytic و NorthStar E&S برای شناسایی و مقابله با زباله‌های فضایی

شرکت آمریکایی ExoAnalytic Solutions با همکاری NorthStar Earth & Space (E&S) قصد دارند گزارشی درباره آگاهی از وضعیت فضایی (SSA) برای شناسایی خطرات زباله‌های فضایی فراهم کنند. این شرکت‌ها بر روی توسعه خدمات تجاری جدید تمرکز خواهند کرد که به افزایش آگاهی از وضعیت فضایی و اطمینان از عملیات‌های فضایی در امنیت کامل کمک می‌کند. […]

شرکت آمریکایی ExoAnalytic Solutions با همکاری NorthStar Earth & Space (E&S) قصد دارند گزارشی درباره آگاهی از وضعیت فضایی (SSA) برای شناسایی خطرات زباله‌های فضایی فراهم کنند. این شرکت‌ها بر روی توسعه خدمات تجاری جدید تمرکز خواهند کرد که به افزایش آگاهی از وضعیت فضایی و اطمینان از عملیات‌های فضایی در امنیت کامل کمک می‌کند.

شراکت ExoAnalytic و NorthStar E&S برای شناسایی و مقابله با زباله‌های فضایی

براساس این همکاری استراتژیک، شبکه تلسکوپ جهانی ExoAnalytic با استفاده از سنسورهای مستقر بر روی ماهواره‌های منظومه‌ای NorthStar، داده‌های موردنیاز برای محافظت از ماهواره‌ها در مدار (محافظت از برخورد با زباله‌های فضایی و یا سایر اجسام) را فراهم می‌کند.

مدیر اجرایی ExoAnalytic، داگ هندریکس گفت: “ازدحام و انباشته شدن سیستم‌های فضایی بسیار مشهود است و این یک خطر و تهدید جدی برای تمام کشورهایی که سیستم فضایی فعال دارند و به تبع برای تمامی افراد است. زیرا در حال حاضر، بسیاری از فعالیت‌های روزمره و همچنین تجاری وابسته به دارایی‌های فضایی است. از طرفی، اپراتورهای ماهواره نیز به منابع مستقل و دقیقی از داده‌ها و ابزار نیاز دارند تا بتوانند تصمیم هوشمندانه‌ای در زمان واقعی برای این مسئله بگیرند. ExoAnalytic Solutions و NorthStar Earth & Space (E&S)، اطلاعات، ابزار و سرویس‌ها مربوط به آگاهی از وضعیت فضایی را در بالاترین کیفیت برای کمک به اطمینان از دسترسی ایمن به فضا برای نسل‌های آینده فراهم می‌کند.”

پلتفرم اطلاعاتی NorthStar با استفاده از ۴۰ ماهواره منظومه‌ای، اطلاعات مربوط به موقعیت تقریبی اجسام فضایی مستقر در فضا را فراهم می‌کند. این پلتفرم با استفاده از الگوریتم‌ها و تحلیلگرهای پیشرفته، برخورد احتمالی سیستم‌های فضایی را بطور دقیق پیش‌بینی می‌کند.

مدیرعامل NorthStar، استوارت باین گفت: “شرکت کانادایی NorthStar بسیار مفتخر است که در این پروژه با ExoAnalytic Solutions آمریکایی همکاری دارد. همکاری با شرکا و کشورهای مورد اعتماد، امری ضروری برای عملکرد ایمن در فضا است. کانادا میزبان سازمان هواپیمایی بین‌المللی است و نظارت بر ترافیک فضایی نیز گامی مهم در تکمیل این امر است.”

طبق تخمین آژانس فضایی اروپا در ژانویه ۲۰۱۹، ۱۲۹ میلیون زباله فضایی شامل ۱۲۸ میلیون اجسام کوچکتر از یک سانتی‌متر، ۹۰۰۰۰۰ اجسام بین ۱ تا ۱۰ سانتی‌متر و ۳۴۰۰۰ اجسام بزرگتر از ۱۰ سانتی‌متر در مدار وجود دارد.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=14580

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.