• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
8

شرکت BAE Systems از تکنولوژی پرواز جدید ماگما رونمایی کرد

  • کد خبر : 14813
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۹
شرکت BAE Systems از تکنولوژی پرواز جدید ماگما رونمایی کرد

شرکت BAE Systems پرواز آزمایشی پهپاد ماگما را که در آن از دو تکنولوژی کنترل سیال جدید که می‌تواند انقلابی در طراحی هواپیماهای آینده بوجود آورد، اجرا کرد. در این پرواز آزمایشی، هواپیما از دمیدن هوای سوپرسونیک برای اجرای مانور استفاده کرد تا برای اولین بار در تاریخ هوانوردی شاهد این نوع کنترل باشیم. تکنولوژی […]

شرکت BAE Systems پرواز آزمایشی پهپاد ماگما را که در آن از دو تکنولوژی کنترل سیال جدید که می‌تواند انقلابی در طراحی هواپیماهای آینده بوجود آورد، اجرا کرد. در این پرواز آزمایشی، هواپیما از دمیدن هوای سوپرسونیک برای اجرای مانور استفاده کرد تا برای اولین بار در تاریخ هوانوردی شاهد این نوع کنترل باشیم.

تکنولوژی دمیدن هوا (Blown Air) برای حذف سطوح کنترل پروازی پیچیده طراحی شده است. دو روش به نام «کنترل گردش بال» و «جهت‌دهی رانش سیالی»، تکنولوژی‌های بدون استفاده از فلپ هستند که کنترل و عملکرد هواپیما را بهبود می‌بخشند. این روش‌ها توسط پهپادی در فرودگاه ال لانبدر در شمال غربی ولز به نمایش گذاشته شد.

روش کنترل گردش بال، هوا را از موتور هواپیما گرفته و آن را به صورت سوپرسونیک به داخل محفظه‌های باریک حول لبه انتهایی بال می‌دمد تا هواپیما را کنترل کند.

روش جهت‌دهی رانش سیالی نیز هوای جت را به داخل نازل ها می‌دمد تا با این روش محور خروجی اگزوز جت را جابجا کرده و نیروی کنترلی متناسب برای کنترل هواپیما را بوجود آورد.

شرکت BAE Systems با همکاری محققان دانشگاه منچستر طراحی و توسعه پهپاد ماگما را انجام داده است.

 

با اجرای موفقیت‌آمیز چند پرواز آزمایشی، مهندسین توانستند بر روی طراحی هواپیماهای پیشرفته تمرکز کنند که سبک‌تر، دارای قابلیت اطمینان بیشتر و ارزان تر باشند.

با کاهش تعداد فاصله‌های موجود و لبه‌ها، انتظار می‌رود تکنولوژی‌های نوآورانه هواپیما را مخفی‌تر از قبل کند. در حال حاضر این فاصله‌ها و لبه‌ها باعث شناسایی بیشتر هواپیماها در رادار می‌شود.

جولیا ساتکلیف، مدیر ارشد فناوری هوایی BAE Systems، گفت: «ماگما یک نمونه عالی از همکاری با ذهن‌های خلاق دانشجویان دانشگاه‌های بریتانیا است که می‌توانند تحقیقات و نوآوری‌های فوق‌العاده‌ای را ارائه کنند. همکاری ما با دانشگاه منچستر، تعیین‌کننده سطح تکنولوژی پیشرفته در این مورد یعنی پرواز بدون فلپ بود و این همکاری فقط در طی چند ماه، آنچه را که به‌عنوان مطالعه امکان‌سنجی شناخته می‌شد، عملی کرد. این همکاری نشان می‌دهد که چگونه دروس آکادمیک می‌تواند در دنیای واقعی اعمال شود و من امیدوارم موفقیت این پروازهای آزمایشی الهام بخش نسل بعدی مهندسین و دانشمندان باشد.»

داده‌های مربوط به پروازهای آزمایشی برای استفاده در برنامه‌های تحقیقاتی آینده ذخیره می‌شوند. همچنین شرکت BAE Systems در مورد فناوری‌های دیگری در رابطه با بهبود عملکرد هواپیما در حال تحقیق است.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=14813

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.