• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
7

تولید سنسور جدید فضایی توسط ناسا برای محافظت از اکوسیستم ساحلی

  • کد خبر : 15512
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
تولید سنسور جدید فضایی توسط ناسا برای محافظت از اکوسیستم ساحلی

ناسا برای مشاهده مناطق ساحلی زمین از دستگاه نظارت و تصویربرداری ساحلی از نوع رادیومتری در مدار ژئو (GLIMR) استفاده می کند. دستگاه تصویربرداری و دیده بانی ساحلی رادیومتری زمین آهنگ “GLIMR” یک ابزار فضایی است که تحت نظر سیستم رصد مخاطرات زمین ( EVI ) آژانس فضایی آمریکا ایجاد شده است. این ابزار وظیفه […]

ناسا برای مشاهده مناطق ساحلی زمین از دستگاه نظارت و تصویربرداری ساحلی از نوع رادیومتری در مدار ژئو (GLIMR) استفاده می کند.

دستگاه تصویربرداری و دیده بانی ساحلی رادیومتری زمین آهنگ “GLIMR” یک ابزار فضایی است که تحت نظر سیستم رصد مخاطرات زمین ( EVI ) آژانس فضایی آمریکا ایجاد شده است. این ابزار وظیفه نظارت و رصد آبهای ساحلی را بمنظور محافظت پایدار از اکوسیستم و بهبود مدیریت منابع که فعالیت اکوسیستم را ارتقا می دهد، برعهده دارد.
این ابزار، رصد منحصربفردی از بیولوژی (زیست شناسی جانوری)، اکولوژی و ساختار شیمیایی ساحلی در منطقه خلیج مکزیک، بخش هایی از سواحل جنوب شرقی ایالات متحده و مدخل رودخانه آمازون به اقیانوس آتلانتیک را ارائه می دهد.

رییس ناسا، جیم بردنستاین می گوید: “ این ابزار نوآورانه که توسط دانشگاه نیوهمپشایر معرفی شده و توسط ناسا انتخاب شد، ابزار قدرتمند جدیدی برای مطالعات مهم اکوسیستمی است. همچنین اطلاعات مهمی درباره فواید اقتصادی ماهیگیری، گردشگری و احیای مجدد در مناطق خطوط ساحلی در اختیار ما قرار می دهد. این ابزار در بخش رقابتی پنجمین فراخوان EVI ناسا با قراردادی معادل ۱۰۷٫۹ میلیون دلاری مابین ناسا و دانشگاه نیوهمپشایر انتخاب شد. پیش بینی می شود این ابزار تا سال ۲۰۲۷ – ۲۰۲۶ و بر روی یکی از پلتفرم های ناسا برای مدار ژئو راه اندازی شود. این ابزار، منطقه وسیعی با مرکزیت خلیج مکزیک را تا ۱۵ ساعت در روز رصد و مانیتور می کند. این دستگاه قادر به جمع آوری اطلاعات تصویری زیادی از مناطق موردنظر در طول روز خواهد بود و اطلاعات مفیدی درباره رشد فیتوپلانکتون های ساحلی یا نشست نفت که با ماهواره های موجود در مدار لئو بطور دقیق قابل دسترسی نیستند، در اختیار ما خواهد گذاشت. “
طبق گفته توماس زورباخن، مدیر ماموریت های علمی ناسا، این ابزار آگاهی ما درباره مناطق ساحلی را افزایش می دهد و موجب بهبود و دقت در پیش بینی های اکولوژیگی و اقتصادی ما درباره مناطق ساحلی می شود.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=15512

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.