• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
6

امکان زندگی فضانوردان در غارهای آتشفشانی ماه

  • کد خبر : 14838
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵
امکان زندگی فضانوردان در غارهای آتشفشانی ماه

یکی از دانشمندان ناسا ادعا می کند انسان پس از سفر به ماه می تواند در لوله هایی غار مانند زندگی کند که در نتیجه فعالیت های آتشفشانی به وجود آمده اند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایونینگ استاندارد، یکی از دانشمندان ناسا ادعا می‌کند فضانوردانی که به ماه سفر می‌کنند می‌توانند در […]

یکی از دانشمندان ناسا ادعا می کند انسان پس از سفر به ماه می تواند در لوله هایی غار مانند زندگی کند که در نتیجه فعالیت های آتشفشانی به وجود آمده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایونینگ استاندارد، یکی از دانشمندان ناسا ادعا می‌کند فضانوردانی که به ماه سفر می‌کنند می‌توانند در غارهایی زندگی کنند که در نتیجه مواد آتشفشانی به وجود آمده است.

دانیل موریارتی یکی از دانشمندان ناسا معتقد است که لوله‌های ساخته شده از مواد آتشفشانی در سطح ماه پناهگاهی برای فضانوردان فراهم می‌کند. این لوله‌ها غارهایی بلند و تونل مانند هستند که در نتیجه فعالیت‌های آتشفشانی قبلاً در ماه به وجود آمده‌اند.

به گفته موریارتی ناسا می‌تواند هنگام آماده سازی سطح ماه برای فضانوردان، ساختارهای طبیعی موجود در سیاره را نیز بررسی کند.

موریارتی در این باره نوشت: تصور نمی‌کنم بتوان چیزی از سطح ماه را تغییر دهیم. در عوض معتقدم بهتر است از برخی سازه‌ها و منابعی استفاده کنیم که در آنجا وجود دارد. به عنوان مثال می‌توان یک ایستگاه نزدیک قطب ماه ساخت که همیشه سایه است تا بتوان از منابع آب موجود در آنجا استفاده کرد.

همچنین می‌توان در لوله‌هایی ساخته شده از مواد آتشفشانی ایستگاهی تأسیس کرد. چنین ایستگاهی در برابر تغییرات دمایی و اشعه‌های خورشیدی از فضانوردان محافظت می‌کند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=14838

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.