• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
6

ماهواره‌ها آتش‌سوزی ویرانگر کالیفرنیا را از فضا ردیابی کردند

  • کد خبر : 16361
  • ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰:۲۹
ماهواره‌ها آتش‌سوزی ویرانگر کالیفرنیا را از فضا ردیابی کردند

ساکنان کالیفرنیا آخر هفته پر اضطرابی برای پیگیری مسیر آتش‌سوزی در ایالت Sonoma در شمال خلیج سانفرانسیسکو سپری کردند و ماهواره‌ها نیز به همراه افراد محلی به تماشای این آتش‌سوزی رفتند. طبق اعلام وزارت حفاظت از جنگل‌ها و مقابله با آتش کالیفرنیا، با وجود تلاش بیش از ۳۰۰۰ پرسنل آتش‌نشانی این آتش‌سوزی از روز یکشنبه […]

ساکنان کالیفرنیا آخر هفته پر اضطرابی برای پیگیری مسیر آتش‌سوزی در ایالت Sonoma در شمال خلیج سانفرانسیسکو سپری کردند و ماهواره‌ها نیز به همراه افراد محلی به تماشای این آتش‌سوزی رفتند.

طبق اعلام وزارت حفاظت از جنگل‌ها و مقابله با آتش کالیفرنیا، با وجود تلاش بیش از ۳۰۰۰ پرسنل آتش‌نشانی این آتش‌سوزی از روز یکشنبه (۲۷ اکتبر) ۵۴۲۹۸ هکتار (۲۲۰ کیلومتر مربع) سوزانده که تنها ۵ درصد از جنگل‌های این منطقه است. به گفته ردیاب آتش‌نشانی سانفرانسیسکو، این آتش‌سوزی از ۲۳ اکتبر شروع شد و تاکنون ۹۴ سازه را نابود کرده است.

ماهواره‌ها شاهد مهار شعله‌های آتش و تخلیه این مناطق هستند. ماهواره ناسا Terra عکسی از این آتش‌سوزی را در ۲۴ اکتبر ثبت کرد. این تصویر زمانی ثبت شد که ۸۰ کیلومتر مربع آتش گرفته بود. آتش‌سوزی Kincade به دلیل وزش باد شدید در این منطقه و همچنین رطوبت کم به سرعت گسترش پیدا کرد.

ماهواره‌های خصوصی نیز شاهد آتش‌سوزی Kincade بودند. ماهواره  Worldview 3متعلق به Maxar در ۲۴ اکتبر در مورد این آتش‌سوزی تحقیق کرد و از تصاویر با رنگ طبیعی و تصاویر مادون قرمز استفاده کرد. در روش دوم، مناطقی که آتش‌سوزی همچنان فعال است با رنگ نارنجی مایل به قرمز، مناطق سوخته‌شده با رنگ پرتقالی و مناطق دست‌نخورده با پوشش گیاهی با رنگ آبی مشخص شده‌اند.

طبق گزارش سان‌فرانسیسکو کرونیکل، ۱۸۵۰۰۰ نفر به دلیل آتش‌سوزی Kincade مجبور به تخلیه شدند. دو زلزله کوچک نیز در اوایل صبح ۲۸ اکتبر در ساعت ۱ بعد از ظهر به وقت محلی در این منطقه رخ داد.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=16361

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.