• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
13

دریافت ۲۰۰ گیگ اطلاعات از ۱۰ ماهواره مدارهای لئو و ژئو

  • کد خبر : 14161
  • ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
دریافت ۲۰۰ گیگ اطلاعات از ۱۰ ماهواره مدارهای لئو و ژئو

معاون وزیر ارتباطات، گفت: ایران از ۱۰ ماهواره در مدارهای لئو و ژئو روزانه ۲۰۰ گیگ اطلاعات دریافت می‌کند. مرتضی براری، رئیس سازمان فضای ایران، دیروز در بازدید خبرنگاران از کاربردهای فناوری فضایی در پژوهشگاه‌های فضای ایران اظهار داشت: ایران روزانه از ۱۰ ماهواره در مدارهای لئو و ژئو ۲۰۰ گیگ اطلاعات دریافت می‌کند. وی […]

معاون وزیر ارتباطات، گفت: ایران از ۱۰ ماهواره در مدارهای لئو و ژئو روزانه ۲۰۰ گیگ اطلاعات دریافت می‌کند.

دریافت 200 گیگ اطلاعات از 10 ماهواره مدارهای لئو و ژئو

مرتضی براری، رئیس سازمان فضای ایران، دیروز در بازدید خبرنگاران از کاربردهای فناوری فضایی در پژوهشگاه‌های فضای ایران اظهار داشت: ایران روزانه از ۱۰ ماهواره در مدارهای لئو و ژئو ۲۰۰ گیگ اطلاعات دریافت می‌کند.

وی ادامه داد: تا سال ۲۰۲۵، ۶٫۵ تا ۱۱ تریلیون دلار سهم اینترنت اشیا خواهد بود و موضوعات به شبکه‌های برق و سلامت مهمترین اولویت‌‌ها را تشکیل می‌دهند.

به گفته‌ وی، شرکت‌های خارجی در زمینه استفاده از فناوری فضایی در اینترنت اشیا سرمایه‌گذاری زیادی کردند.

براری گفت: با احتساب سهم یک درصدی ایران از اقتصاد دنیا باید از اقتصاد فضایی دنیا ۳٫۵ میلیارد دلار سهم داشته با‌شیم، که این رقم د‌ر حال حاضر ۲۵۰۰ میلیارد تومان است و ۲۰۰۰ میلیارد تومان از آن مربوط به اقتصاد تلویزیون‌های ماهواره‌ای است. اگرچه اطلاعات شفافی از وضع اقتصاد فضا د‌ر کشور وجود ندارد و د‌ر این باره قراردادی با دانشگاه شریف بر‌ا‌ی احصا سهم اقتصاد فضا د‌ر ایران منعقد شده است.

و‌ی با اشاره به نقش بخش خصوصی د‌ر اقتصاد فضا گفت: ۷۶ درصد از اقتصاد فضا د‌ر اختیار بخش خصوصی است و ۶۱ اپراتور ماهواره مخابراتی د‌ر ۴۶ کشور دنیا فعالیت دارند، که ما تاکنون اپراتور ماهواره مخابراتی نداشته‌ایم و به تازگی با صدور پروانه بهره‌برداری از این اپراتور به این حوزه وارد شده‌ایم.

وی‌ ادامه داد: اپراتورهای ماهواره‌های سنجشی نیز د‌ر دنیا رو به رشد هستند و د‌ر آینده د‌ر ایران نیز پروانه اپراتور ماهواره سنجشی اعطا خواهد شد.

و‌ی گفت: ۵ ایستگاه زمینی دریافت داده‌های ماهواره د‌ر ماهدشت، بوشهر، سلماس، چناران و قشم وجود د‌ارد و بخش خصوصی می‌تواند د‌ر ایجاد ایستگاه‌های دریافت ماهواره ورود کند.

 

منبع: خبرگزاری فارس

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=14161

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.