• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
5

توسعه تانک‌های گازی غیر فلزی برای فضاپیماها توسط شرکت Haydale

  • کد خبر : 15697
  • ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۳:۰۴
توسعه تانک‌های گازی غیر فلزی برای فضاپیماها توسط شرکت Haydale

آژانس فضایی اروپا (ESA) قراردادی با شرکت Haydale با موضوع ساخت و توسعه مخازن و تانک‌های گازی غیر فلزی برای سیستم‌های پیشرانشی فضاپیما منعقد کرد. این قرارداد بخشی از برنامه تکنولوژی کاهش خطر آژانس فضایی اروپا است. در حال حاضر، زنجیره تامین پیشرانش فضایی برای ماهواره‌های کوچک، نیازمند قطعات قابل اطمینان و کم هزینه است. […]

توسعه تانک‌های گازی غیر فلزی برای فضاپیماها توسط شرکت Haydale

آژانس فضایی اروپا (ESA) قراردادی با شرکت Haydale با موضوع ساخت و توسعه مخازن و تانک‌های گازی غیر فلزی برای سیستم‌های پیشرانشی فضاپیما منعقد کرد.

این قرارداد بخشی از برنامه تکنولوژی کاهش خطر آژانس فضایی اروپا است. در حال حاضر، زنجیره تامین پیشرانش فضایی برای ماهواره‌های کوچک، نیازمند قطعات قابل اطمینان و کم هزینه است. براساس این قرارداد، این شرکت در ابتدا روی طراحی یک مدل مخزن بزرگ و کم خطر تمرکز خواهد کرد که در ادامه به تولید مدل‌های توسعه‌ای به منظور انجام آزمایش‌ها کمک خواهد کرد.

انتظار می‌رود، سیستم غیر فلزی این شرکت جایگزین کارآمد و مقرون به صرفه‌ای برای آژانس فضایی اروپا و متناسب با نیازهای این سازمان باشد. 

با وجود زمان کم، در نهایت این سیستم می‌تواند مطابق با نیازهای کاربر در پیکره‌بندی و طرح‌های متفاوت ارائه شود. همچنین این شرکت تجربه کار با گرافن، سیلیکون کاربید و سایر نانوموادها را دارد. آژانس فضایی اروپا نیز سایر تولیدکنندگان تکنولوژی‌های ماهواره‌ای را که در حال کار بر روی مشخصات و طراحی توسعه‌ای مخازن هستند، شناسایی کرده است. شرکت ISP International Space Propulsion در حال حاضر با شرکت Haydale همکاری می‌کند.

کیت برادبنت، مدیرعامل Haydale گفت: این بودجه به Haydale این فرصت را می‌دهد که دانش حال حاضر صنعت فضایی را توسعه دهد و ما بی‌صبرانه منتظر هستیم این تکنولوژی را در کنار شرکای خود توسعه دهیم. ما مفتخریم که حمایت گروه Airbus DS Tank Products را که علاقه‌مند به توسعه محصولات رقابتی و غیر مرسوم است، بدست آوردیم. این فرصت بزرگی برای ما به منظور ارائه طراحی‌هایمان است و با رشد بازار فضایی در بریتانیا می‌توانیم بخشی از این پیشرفت‌ها باشیم.

 

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=15697

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.