• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
8

پایان پنهان‌کاری شرکت Umbra با ارائه برنامه پرتاب و راه‌اندازی منظومه ماهواره‌ای

  • کد خبر : 16271
  • ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
پایان پنهان‌کاری شرکت Umbra با ارائه برنامه پرتاب و راه‌اندازی منظومه ماهواره‌ای

پس از سال‌ها پنهان‌کاری، Umbra Lab جزئیاتی از برنامه خود برای پرتاب و راه‌اندازی منظومه ماهواره‌ای مجهز به سیستم SAR با وزن ۵۰ کیلوگرم و ارائه تصاویر با رزولوشن ۲۵ سانتی‌متر را فاش کرد. دیوید لنگان، مدیرعامل و موسس Umbra Lab گفت: ما در این مرحله طرح خود را اعلام می‌کنیم، چون رقبای ما معاملات […]

پس از سال‌ها پنهان‌کاری، Umbra Lab جزئیاتی از برنامه خود برای پرتاب و راه‌اندازی منظومه ماهواره‌ای مجهز به سیستم SAR با وزن ۵۰ کیلوگرم و ارائه تصاویر با رزولوشن ۲۵ سانتی‌متر را فاش کرد.

دیوید لنگان، مدیرعامل و موسس Umbra Lab گفت: ما در این مرحله طرح خود را اعلام می‌کنیم، چون رقبای ما معاملات خود را انجام داده و مسیر فنی و برنامه کاری خود را انتخاب کرده اند. اکنون ما مسیر خود برای ارائه یک میکرو ماهواره با کارایی بالا را نشان خواهیم داد.

پس از تکمیل تست‌ها و تایید کارایی سخت‌افزارهایی مانند آنتن‌های پارابولیک بازشونده به ابعاد ۱۰ متر مربع، شرکت Umbra اولین ماهواره خود را در سال ۲۰۲۰ به مدار خواهد فرستاد. ما تاریخ‌های دقیق پرتاب را اعلام نمی‌کنیم زیرا عوامل دخیل زیادی وجود دارند؛ تنها می‌گوییم اولین سری از این ماهواره‌ها سال آینده تکمیل خواهند شد و در سال ۲۰۲۰ پرتاب‌های متعددی خواهیم داشت.

هسته اصلی این شرکت در سال ۲۰۱۵ شکل گرفت و از همان ابتدا به دور از تبلیغات و رسانه‌ها فعالیت می‌کرد. در سال ۲۰۱۸، اداره ملی آب و هوا و اقیانوسی (NOAA) ایالات متحده مجوز منظومه ماهواره‌ای با رزولوشن عکس ۲۵ سانتی‌متر و استقرار در مدار ۵۱۵ کیلومتری دایروی خورشیدآهنگ به این شرکت اعطا کرد. جزئیات بیشتر از این طرح زمانی اعلام شد که سرمایه‌گذارانی مانند Satbridge Venture Capital، Hampshire Venture و دیگر سرمایه‌گذاران مالی شروع به حمایت از استارت‌آپ‌های مبتنی بر SAR کردند.

اکنون Umbra اطلاعات فنی خود را به اشتراک می‌گذارد. در اول اکتبر، Umbra وب‌سایت خود را به‌روز کرد و برای اولین بار اطلاعاتی درباره میزان، قدرت و کارایی آنتن‌های خود به اشتراک گذاشت. دومینوسیو در یک وبلاگ در ۱۰ اکتبر گفت: معیار کلیدی که نشان‌دهنده عملکرد ماهواره SAR و کیفیت تصویر حاصل از آن است، دیافراگم قدرت است که ترکیبی از قدرت و منطقه موثر دیافراگم است. محموله SAR این شرکت از آنتن فوق‌العاده قدرتمند و یک تغذیه‌کننده کارآمد برای تولید قابل‌اطمینان و موثر تعداد زیادی از تصاویر SAR با رزولوشن زیر یک متر، استفاده می‌کند.

با این وجود، Umbra آماده نیست که همه چیز را بگوید مانند این‌که این شرکت قصد دارد چند ماهواره راه اندازی کند؟ دومینوسیو گفت: ما قصد داریم یک منظومه متناسب با نیازهای مشتری بسازیم.

همچنین مدیران این شرکت از گفتن مبلغ سرمایه‌گذاری خودداری کردند. با این وجود نشانه‌هایی مبنی بر سرمایه‌گذاری در این شرکت وجود دارد زیرا Umbra چندین ماهواره در دست ساخت دارد و در دو سال گذشته بیش از سه برابر کارمندان خود را افزایش داده است. این شرکت در سانتا باربارای کالیفرنیا حدود ۲۰ کارمند دارد و علاوه بر آن به دنبال استخدام مهندسین است.

هنگامی‌که Starbridge سرمایه‌گذاری خود را در شرکت Umbra در می ۲۰۱۸ اعلام کرد، Umbra قصد داشت ۱۲ ماهواره که ساعتی قادر به بازدید مجدد هستند با ارائه تصاویر با وضوح یک متر به مشتریانش ارائه دهد.

Umbra برخلاف بسیاری از رقبای خود در منظومه ماهواره‌های تجاری SAR قصد ندارد تجزیه و تحلیل تصویر را ارائه دهد. درعوض، این شرکت قصد دارد به سادگی بتواند به مشتریانش قابلیت تعریف وظیفه و جمع‌آوری داده‌ها از سایت‌های خاص را بدهد.

خدمات ما به‌منظور توانمندسازی مشتریان در تصمیم‌گیری‌های بهتر و موثرتر در زمینه‌های B2B و B2G طراحی شده‌است. دومینوسیو می‌گوید: ما به دنبال گسترش مشاغل و تجارت مشتریان خود با همکاری و پشتیبانی از رویکرد/روابط تحلیلی موجودشان هستیم. Umbra این کار را با ارائه مستقیم فروش داده‌های با کیفیت بالا و کم‌هزینه به‌عنوان یک سرویس تجاری انجام می‌دهد.

Umbra لیست قیمت برای تصاویر منتشر نکرده‌است، اما این شرکت می‌گوید قیمت تصاویر راداری آن با قیمت تصاویر نوری قابل مقایسه خواهد بود. به گفته وب سایت Umbra، انتظار داشته باشید که قیمت‌گذاری ما با تصاویر نوری و چند طیفی با وضوح معادل رقابت کند. SAR ابزاری ارجح برای بدست آوردن داده‌ها برای راه‌حل‌های تحلیلی شما خواهد بود.

Umbra قصد دارد انواع مختلفی از تصاویر را به مشتریان ارائه دهد. حالت پیش‌فرض این شرکت Staring Spotlight نام دارد که می‌تواند تصاویر را با وضوح ۲۵ سانتی‌متر در مساحت ۱۶ کیلومتر مربع در اختیار مشتریان قرار دهد. Umbra همچنین در نظر دارد موزائیک‌هایی را که با تصاویر متعدد در اندازه‌ها و اشکال مختلف ایجاد شده است به مشتریان ارائه دهد.

دومینوسیو گفت: به لحاف فکر کنید. شما تصاویر کوچکتر را به هم می‌چسبانید و یک تصویر بزرگتر را می‌سازید. مشتریان ما می‌خواهند تصاویری از اهداف کوچک را با وضوح بالا در اختیار داشته باشند.

 

 

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=16271

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.