• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
10

بررسی عملکرد دوربین های مریخ نورد ناسا به کمک هلیکوپتر

  • کد خبر : 14873
  • ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳
بررسی عملکرد دوربین های مریخ نورد ناسا به کمک هلیکوپتر

  ناسا در حال آزمایش تجهیزات مختلفی است که قصد دارد در مریخ نورد اعزامی خود به مریخ مورد استفاده قرار دهد و حال نوبت به بررسی دوربین های این مریخ نورد با استفاده از هلیکوپتر رسیده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، آزمایش این دوربین‌ها در منطقه Death Valley در کالیفرنیا […]

 

بررسی عملکرد دوربین های مریخ نورد ناسا به کمک هلیکوپتر

ناسا در حال آزمایش تجهیزات مختلفی است که قصد دارد در مریخ نورد اعزامی خود به مریخ مورد استفاده قرار دهد و حال نوبت به بررسی دوربین های این مریخ نورد با استفاده از هلیکوپتر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، آزمایش این دوربین‌ها در منطقه Death Valley در کالیفرنیا آغاز شده است. دوربین‌های مذکور که وظیفه تسهیل حرکت و هدایت مریخ نورد در زمان فرود را بر عهده دارند، بر روی یک هلیکوپتر ایرباس نصب شده‌اند.

هلیکوپتر ایرباس با استفاده از این دوربین‌ها مانورهای خاصی را انجام می‌دهد تا توانایی آنها در زمینه جمع آوری و تحلیل اطلاعات به دست امده از تصاویر در نواحی که از نظر پوشش جغرافیایی شباهت زیادی با محل فرود مریخ نورد ناسا دارند، مشخص شود.

فرود بر روی سطح سیاره‌ای دیگر در جهان، عملیاتی خطرناک و پرخطر است که امکان شکست آن نیز بسیار بالاست. پژوهشگران امیدوارند با انجام آزمایش‌های یادشده احتمال شکست مأموریت جدید را به صفر برسانند.

مریخ نورد ناسا با استفاده از داده‌های این دوربین می‌تواند برای هر مرحله از فرود خود برنامه ریزی کند و موانع مختلف را پشت سر بگذارد. انتظار می‌رود مأموریت مریخ نورد ناسا در فوریه سال ۲۰۲۱ به نتیجه برسد.

 

منبع: خبرگزاری مهر

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=14873

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.