• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
8

اولین فضانورد امارات متحده عربی به همراه بذر درخت به ایستگاه فضایی رفت

  • کد خبر : 15890
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰:۳۹
اولین فضانورد امارات متحده عربی به همراه بذر درخت به ایستگاه فضایی رفت

پرچم قرمز، سبز، سفید و مشکی امارات متحده عربی برای اولین بار در سایت پرتاب جایی‌که انسان به فضا فرستاده می‌شود، به اهتزاز در آمد. این نمایش به رسمیت شناختن نقطه عطفی در تاریخ و اولین پرواز یک فضانورد از کشوری در خاورمیانه است. این پرچم به همراه هززا علی المنصور برای سفری هشت روزه […]

اولین فضانورد اماراتی به همراه بذر درخت به ایستگاه فضایی رفت

پرچم قرمز، سبز، سفید و مشکی امارات متحده عربی برای اولین بار در سایت پرتاب جایی‌که انسان به فضا فرستاده می‌شود، به اهتزاز در آمد.

این نمایش به رسمیت شناختن نقطه عطفی در تاریخ و اولین پرواز یک فضانورد از کشوری در خاورمیانه است. این پرچم به همراه هززا علی المنصور برای سفری هشت روزه به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرواز کرد.

علی‌ المنصور گفته بود: این ماموریت شخصاً برای من و کشورم، امارات متحده عربی و همچنین کل منطقه عربی نقطه عطفی بزرگ است. در سی سال گذشته هیچ فضانوردی از منطقه خاورمیانه وجود نداشت و اکنون من هستم. من سومین عربی خواهم بود که وارد مدار فضایی شده و اولین عربی هستم که از ایستگاه فضایی بین‌المللی بازدید می‌کند.

این پرواز تحت یک قرارداد با همکاری روسیه و مرکز فضایی محمد بن راشد امارات متحده عربی انجام شده است. در این پرواز علی المنصور همراهان دیگری از روسیه (اسکریپوچکا) و ایالات متحده (جسیکا میر) نیز داشت. این پرواز در ساعت ۹:۵۷ دقیقه بعدازظهر ۲۵ سپتامبر با فضاپیمای Soyuz MS-15 از مرکز فضایی بایکونور قزاقستان انجام شد.

علی المنصور همراه خود نسخه‌ای از قرآن و ۳۰ بذر از درخت کهور به ایستگاه فضایی برد. این ۳۰ بذر پس از بازگشت وی از فضا در سراسر امارات متحده کاشته خواهد شد. علاوه بر این، این فضانورد اماراتی سه نسخه از شعرهای اماراتی، نثر و هنری و عکس شیخ زاید بن سلطان آل نهیان را نیز با خود به همراه داشت. وی در مورد عکس بنیانگذار امارات می‌گوید: این عکس به دهه ۷۰ برمی‌گردد زمانی‌که حاکم امارات فضانوردان آپولو را دعوت کرد و از آن‌ها در مورد فضا و دستاوردهای بشریت در این زمینه سوال می‌کرد. این دیدار با دک اسلایتون، توماس استافورد و ونس برند انجام شده بود. این یکی از عکس‌های الهام‌بخش من برای انجام این ماموریت و سفر است.

علی المنصور در تاریخ ۳ اکتبر توسط فضاپیمای Soyuz MS-12 به همراه هیوگ (از ناسا) و اوچینین (از روسیه) به زمین باز می‌گردند.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=15890

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.